Önkiszolgáló pénztárgépek az Egyesült Királyság ruházati üzleteiben

forrás: Prím Online, 2022. február 22. 09:58

A Fujitsu önkiszolgáló pénztárgépe (Self-Checkout, SCO) megkezdte egy egyesült királyságbeli fast-fashion áruházban éles működését. A kifejezetten divat- és szaküzleteket fenntartó kiskereskedelmi vállalatoknak szánt pénztárgép a Fujitsu Market Place kínálat szerves része. Egyszerű és rugalmas fizetéssel, új alapokra helyezi a bolti kiszolgálás élményét.

 

Önkiszolgáló pénztárgépek a divatüzletekben 

A sok országban már elterjedt önkiszolgáló pénztárgépeket saját bevallása szerint a vásárlók 75%-a rendszeresen vagy alkalmanként használja. Az önkiszolgáló pénztárgépek az élelmiszer-kereskedelemben már évek óta működnek, gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítva a vevőknek. A technológia elfogadottsága, a kisebb személyes interakciós igény és a készpénzmentes fizetés a világjárvány idején arra ösztönözte a kiskereskedelmi vállalatokat, hogy újabb üzlettípusokban is fontolóra vegyék az önkiszolgáló fizetés bevezetését. 

 

A nagyszámú tranzakciót bonyolító divat- és szaküzletek ideális helyszínt kínálnak az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetésére. Az önkiszolgáló fizetéssel kisebb alapterületen több tranzakciót lehet végrehajtani, mint a hagyományos pénztárgépekkel, mivel maga az eszköz kisebb helyen telepíthető. Ráadásul a vevők is nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha ehhez nem kell pénztárossal interakcióba lépniük. 

 

 

Market Place önkiszolgáló pénztárgép – egyszerű, gyors és kényelmes 

A Fujitsu kifejezetten divat- és szaküzletek számára készült Market Place önkiszolgáló pénztárgépe gyors, egyszerű használatot és készpénzmentes fizetési élményt kínál. Így a vásárló uralja a helyzetet, önállóan olvashatja be az árucikkeket, ellenőrizheti az árakat, vásárolhat ajándékkártyákat és fizethet. A fizetéshez betéti és hitelkártyát, illetve ajándékkártyát is használhat. 

 

Az önkiszolgáló pénztárgéppel a kiskereskedelmi vállalatok lerövidíthetik a pénztárnál kígyózó sorokat, ugyanakkor biztonságos és kényelmes módszert nyújthatnak vevőiknek a gyors fizetésre – sorban állás nélkül, megtartva az azonnali vásárlás előnyeit, és vele az online vásárlására jellemző gyorsaságot és kényelmet anélkül, hogy várni kellene a kiszállításra. 

 

Világos és jól követhető felhasználói felület kalauzolja végig a vevőt a vásárlási folyamaton – a beolvasás, fizetés, táskába pakolás, számlakiadás és távozás lépéseivel. Ha a vásárlónak segítségre van szüksége, a Market Place önkiszolgáló pénztárgép lehetővé teszi, hogy értesítse az ügyfélszolgálat munkatársait, vagy okostelefonon, illetve okosórán keresztül digitális értesítést küldjön nekik.

 

Rowan Cape, a Fujitsu kiskereskedelmi szoftvermegoldásokért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu izgatottan fogadta a bolti kiszolgálás élményét új alapokra helyező Market Place önkiszolgáló pénztárgép éles üzemének elindulását. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Senki nem szívesen áll sorba, és mindenki szereti maga kézben tartani, mikor és hol fizet. A Market Place önkiszolgáló pénztárgép a divatüzletekben is biztosítja ezt a döntési lehetőséget. Meggyőződésünk, hogy forradalmasítani fogja a vásárlás gyorsaságát, jelentősen lerövidíti a kasszák előtti sorokat, és a nagyszerű élménynek köszönhetően visszatérésre ösztönzi majd a vevőket.” 

 

Market Place önkiszolgáló pénztárgép – hibrid kassza vagy önkiszolgálás – Ön dönt 

A Market Place önkiszolgáló pénztárgép külön önkiszolgáló kasszasorba vagy hibrid (hagyományos és önkiszolgáló) sorba telepíthető. Utóbbiban a pénztárgépek másodperceken belül hagyományos kasszává alakíthatók a bolti viszonyok változása esetén. A pénztárgép ugyanazon a kiskereskedelmi hardveren fut, mint a többi bolti fizetési pont, így bevezetése és támogatása is egyszerű feladat. 

 

Azzal, hogy a vásárlók kezébe adják a fizetést, és mindössze egyetlen munkatárssal szolgálnak ki 4-5 pénztárgépet, a magas fluktuáció miatti állandó toborzási kényszer is mérséklődik. 

 

Fujitsu Market Place – a vásárlói élmény összehangolása 

A valóban vevőközpontú működés megvalósításához a kiskereskedelmi vállalatok szeretnék a vásárlóik által elvárt élményt nyújtani. A Fujitsu Market Place globális, digitális kereskedelmi megoldás a többcsatornás folyamat több vásárlói érintkezési pontot lefedő összehangolásával segíti az egyedi vásárlói élmény megteremtését. A használt eszköztől függetlenül rugalmas és biztonságos fizetési élményt kínál, lehetővé teszi a készletek áttekintését akár több üzletben és online is, támogatja a tetszőleges helyszínen történő megrendelést és rendelésfeldolgozást, kezeli az áruházak közötti áruküldést, az árufelvételt és a házhoz szállítást. Az önkiszolgáló pénztárgép mellett a Market Place digitális áruházi funkciókat is kínál a divat- és szaküzleteket üzemeltető kiskereskedelmi vállalatoknak, például mobiltelefonra letölthető önkiszolgáló beolvasási és fizetési megoldást, a munkatársakat segítő Associate Mobile funkciót, valamint az áruházi élményt élvezetessé tevő Café és Concessions funkciót.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be

Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.

2024. május 4. 17:02

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55