Több mint félmilliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a színészeknek
Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95%-ban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI erőforrásainak rendkívüli összpontosításával öt héttel a határidő vége előtt zárta le.
Összesen csaknem egy év időtartamban játszottak ismétlést a televíziók
A jogdíjfelosztás során az EJI közel hétezer különböző műsor adatát dolgozta fel, mely műsorok összesített vetítési ideje meghaladta a 470 ezer percet, vagyis 327 napot. Az év során volt olyan műsor, amelyet kilenc alkalommal is megismételtek.
73 előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot
A jogdíjfelosztás eredményeként 73 előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot. A tíz legmagasabb jogdíjban részesülő előadóművész együttes díjazása megközelíti a hetvenmillió, míg a kifizetésre kerülő jogdíjak átlagos mértéke az ötvenezer forintot.
Előrehozott jogdíjfelosztás
Az életkörülményeiket érintő várható negatív kilátásokra tekintettel az előadók nagy számban kérték az EJI-t, hogy hozza előre a televíziós ismétlési jogdíjak felosztást, és még augusztus 31-et megelőzően fizesse ki a jogdíjakat. Az EJI elnöksége pár nap alatt, már július végén reagált az igényre, és úgy határozott, hogy rendkívüli intézkedésekkel öt héttel korábbra hozza a televíziós ismétlési jogdíjak felosztását, hogy ezzel enyhítse a magyar színészek, zenészek túlnyomó többségét különösen kedvezőtlenül érintő változások hatását.
Kapcsolódó cikkek
- Az EJI az elmúlt fél évtized legmagasabb összegű jogdíját fizeti a zenészeknek
- Egymilliárd euróval estek vissza a globális jogdíjak 2020-ban
- 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet az EJI
- Lezárta a hangfelvételi nagyfelosztást az EJI
- EJI: határozat az előadóművészek méltányos jogdíjairól
- 1,5 milliárd jogdíj: a legtöbbet magyar előadók kapják
- Rászoruló szerzőknek és előadóművészeknek segít az EJI és az Artisjus
- 622 millió forint jogdíjat fizet az EJI
- Több mint 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a zenészeknek
- Tiltakoznak az ismétlési és internetes zeneszolgáltatási jogdíjak megszüntetése ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.