A Biztonságos internet napja alkalmából digitális kalandjátékkal készült a Vodafone Alapítvány
20 éves a Biztonságos Internet Nap elnevezésű nemzetközi kezdeményezés, amelyet február hónapban, az Európai Unió tagállamaiban, így Magyarországon is különböző offline és online eseményekkel népszerűsítenek.
Ebből az alkalomból a Vodafone Magyarország Alapítvány digitális kalandjátékot hirdetett, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a gyerekek biztonságos internethasználatának fontosságára. Szintén februárra esik a Lányok napja nevű kezdeményezés (Women and Girls in Science), amelynek keretében a szakemberek igyekeznek vonzóvá és láthatóvá tenni a természettudományos karriert a szülők, pedagógusok és főként a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok számára. A Lányok napján a Vodafone székháza adott otthont egy, az IT szakmát népszerűsítő motivációs beszélgetésnek és egy internet biztonsággal foglalkozó képzésnek, a NetGurunak, amelynek fókuszában ismét a gyermekek álltak.
Februárban két olyan aktivitást is szervezett a Vodafone Alapítvány, amely a digitális világ fontos jelenségeire reflektál. A diákok digitális kompetenciájának erősítésére játékkal, az IT szektor népszerűsítésére pedig szakmai nappal készültek.
Digitális kalandjáték a Biztonságos internet napjára
A Biztonságos internet napján a világháló okos, tudatos használatának témakörét helyezik fókuszba Európa-szerte. Jellemző tendencia, hogy az internettel rendelkező okoseszközökhöz a gyerekek egyre fiatalabb korban kapnak hozzáférést. A Vodafone Magyarország Alapítvány idén éppen ezért egy digitális kalandjáték segítségével hívja fel a gyerekek, a szülők és a tanárok figyelmét a digitális tudatosság fontosságára. A játék az E-skola oldalon elérhető NetGuru – Biztonságos internet képzésére épül, amely 3 különböző tananyagon keresztül – „Személyes adatok és adatvédelem”, „Digitális lábnyom” és „Hekkelés-csekkolás” – mutatja be, miket érdemes szem előtt tartani a gyerekeknek a világháló használatakor. A 9-14 éves gyerekeknek szóló, az internetbiztonság témáját játékosan és interaktívan feldolgozó, 3 tanórás képzést, iskolai felhasználásra tervezték. A pedagógusok az interaktív tananyag segítségével játékosan tudnak információt nyújtani a téma minél jobb megértéséhez. A tananyag közös feldolgozása pedig lehetővé teszi a diákok számára, hogy profibb és biztonságosabb módon mozogjanak az interneten. A digitális lábnyom témakörét feldolgozó 10 kérdéses digitális kalandjáték is a tananyag könnyebb elsajátítását célozza. A játékot még érdekesebbé teszi, hogy minden kérdést egy QR-kód rejt, és kizárólag okoseszközök segítségével tudják elolvasni.
Szakmai nap digitális játszóházzal, a lányok bátorítására
Az OECD adatai szerint míg a fiúk 15%-a, addig a lányok mindössze 7%-a választ mérnöki vagy természettudományos karrierutat, noha az iskolában egyformán jól teljesítenek ezekben a tárgyakban. A Women and Girls in Science, vagyis a Lányok napja program célja, hogy a lányok körében népszerűsítse a tudományos, mérnöki vagy matematikus pályákat, karrierutak bemutatásával hozza közelebb az IT szektort a pályaválasztás előtt álló lányokhoz. A Lányok napja keretében a Vodafone Alapítvány lehetővé tette, hogy a programon részt vevő diákok – fiúk és lányok egyaránt – betekintést nyerjenek a Vodafone IT területeken dolgozó munkatársak tevékenységébe, a női munkavállalók tapasztalatainak és karrierútjának bemutatásával. A szervezők célja az volt, hogy a lányokat az IT pálya választására ösztönözzék. Mindeközben a NetGuru képzésen keresztül az internetbiztonság alapvető kérdéseivel is megismerkedhettek a gyerekek.
„A lányok bátorítása nélkül az iparág potenciális tehetségeket veszít, a társadalmi egyenlőtlenségek és sztereotípiák pedig konzerválódnak. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a lányok számára is elérhetővé tegyük a szerepvállalást a tudományos területeken, hiszen ezek szerepet játszanak az innováció, a társadalmi jólét, az inkluzív növekedés és a fenntartható fejlődés előmozdításában” – mondta Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.
Mindenki számára elérhető edukációs segédanyagokat is biztosít az Alapítvány
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2020-ban indította el E-skola néven edukációs oldalát, ahol több gyakorlati, szemléletformáló és akkreditált digitális tananyagot és információt tett már közzé szülők, diákok és tanárok számára, hogy kreatívan, kritikusan és magabiztosan tanulják meg használni a digitális technológiákat. A két korcsportra készült Netszülő e-learning program a szülőknek segít abban, hogy gyermekeikkel megismertessék a digitális világ előnyeit és veszélyeit, és segítsenek nekik eligazodni a digitális térben. A NetGuru pedig a 9-14 éves korosztálynak, egy 3 tanórás képzésben mutatja be játékos és interaktív módon az internetbiztonság témáját. A képzés elvégzése és ismerete a Biztonságos Internet napja alkalmából hirdetett digitális kalandjáték kérdéseinek megválaszolásában is nagy segítségére lehet a gyerekeknek.
Kapcsolódó cikkek
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Pozitív női példaképekkel népszerűsíti az IKT szektort az IVSZ és a WiTH
- Ingyenessé teszi a kommunikációt a Vodafone és a DIGI Törökország földrengés sújtotta területén tartózkodó előfizetői számára
- Van megoldás! Gamer–kézikönyv szülőknek, hogy legyenek helyes kérdések és válaszok
- Nem téma otthon a gyerekek online élete, pedig beszélni kellene róla
- A gyerekeknek idő- és tartalomkorlátokra van szükségük
- Januártól a MediaMarkt áruházakban is megvásárolhatóak a Vodafone mobil előfizetései
- A Vodafone ONE-nal különleges kedvezmények és elsőbbségi kiszolgálás jár
- Digiméter: Stagnálást mutatnak a hazai kkv-k a digitális versenyképesség terén
- 10-ből 9 tanár úgy véli, hogy az iskolák felelőssége a digitális ismeretek előmozdítása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.