Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban

forrás: Prím Online, 2023. július 7. 15:40

A fogyasztók többsége (51%) ismeri a generatív mesterséges intelligencia legújabb trendjeit és már ki is próbált ilyen eszközöket – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb, ’Creative and generative AI’ című kutatásából.

 

Tanácsok terén mindent visz az AI

 

A generatív AI-t gyakran használók leginkább a chatbotokkal, a játékokkal és a keresési célú alkalmazásokkal elégedettek, azonban nemcsak ezeken a területeken, hanem a személyes, mindennapi tevékenységek esetében is gyakran használják a mesterséges intelligenciát. Sőt, a válaszadók több mint fele (53%) bízik abban, hogy a generatív AI segíti a pénzügyi tervezésben. 

 

Az AI-rajongók azonban az élet egyéb területére is segítségül hívnák az AI-t. Világszerte a fogyasztók 67%-a úgy látja, hogy hasznos lenne, ha a generatív mesterséges intelligencia orvosi diagnózisokat állítana fel, illetve orvosi tanácsokat is kaphatnának tőle. Továbbá a válaszadók 63%-a jegyezte meg, hogy izgalmas lehetőségnek tartja, hogy a generatív mesterséges intelligencia támogatásával pontosabb és hatékonyabb gyógyszerkutatásra kerülhet sor. 

 

Emellett a fogyasztók kétharmada (66%) hajlandó tanácsot kérni a generatív mesterséges intelligenciától a személyes kapcsolatok vagy az élet- és karriertervek terén. Leginkább a népességrobbanás idején született korosztály (70%) használná fel erre a célra.  

 

 

Az etikai aggályok csekély mértékűek

 

Hamar belopta magát az emberek bizalmába a mesterséges intelligencia. Legalábbis ez látszik a válaszok alapján, amelyek szerint a fogyasztók közel felét (49%) továbbra sem aggasztja az a lehetőség, hogy a generatív mesterséges intelligenciát álhírek létrehozására használják, sőt, a válaszadók mindössze 34%-a aggódik az adathalász-támadások miatt. A fogyasztók tudatossága szintén alacsony a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos etikai aggályok terén: csak 33%-uk aggódik a szerzői jogi kérdések miatt és még kevesebben (27%) tartanak attól, hogy a generatív mesterséges intelligencia algoritmusait a versenytársak termékterveinek vagy termékeik összetételének másolására használják fel. 

 

„A generatív mesterséges intelligencia ismertsége a fogyasztók körében világszerte figyelemre méltó, az elterjedés mértéke jelentős. Ugyanakkor a technológia működése és a hozzá kapcsolódó kockázatok terén rendkívül alacsony a tájékozottság” – nyilatkozta Niraj Parihar, a Capgemini Insights & Data Globális Üzletág vezérigazgatója és a cégcsoport igazgatótanácsának tagja. „A generatív mesterséges intelligencia önmagában nem „intelligens”, az intelligencia az emberi szakértőktől származik. A siker kulcsa az emberek által köréjük épített biztosíték, amelyek garantálják a kimenet minőségét."

 

A fogyasztók 70%-a kér tanácsot új termékek és szolgáltatások beszerzésekor

 

Az AI használatára való igény egyre csak fokozódni látszik. A fogyasztók csaknem fele (43%) szeretné, ha a szervezetek a generatív mesterséges intelligenciát alkalmaznák az ügyfélkapcsolatok kezelése során. Sőt, a fogyasztók 70%-ának már most is a generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközök a legfontosabbak az új termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó ajánlások keresése során. A fogyasztók többsége (64%) nyitott arra, hogy ilyen tanácsok alapján vásároljon. A korcsoportok között nincs jelentős eltérés: a fogyasztók 67%-a várakozással tekint a generatív mesterséges intelligencia azon képességére, hogy személyre szabott divat- és lakberendezési tanácsokat nyújtson. 

 

AI Futures Lab – az AI üzleti szintre emelése

 

Az AI már nemcsak a hétköznapok, de az üzleti élet szerves részét is képezi. A Capgemini ezért hozta létre az AI Futures Labot, amely egy mesterséges intelligenciára szakosodott szakértőkből álló, elkötelezett csapat, akik a technológia fejlődésének nyomon követésére, valamint a generatív mesterséges intelligencia legjelentősebb felhasználási eseteinek kutatására és alkalmazására összpontosítanak. Az AI Futures Lab személyre szabott megoldásokat dolgoz ki az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy megbízható, biztonságos és etikus keretek között kiaknázzák a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és konkrét üzleti hatást érjenek el általa. 

 

Módszertan 


A Capgemini Kutatóintézet 10 000, 18 év feletti fogyasztó körében végzett kvantitatív felmérést 13 országban az Egyesült Államok, Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség területén: az Egyesült Királyságban, az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Norvégiában, Szingapúrban, Spanyolországban és Svédországban. A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogyasztói megítélés társadalmi és keresési adatokon alapuló elemzését két időszakban végezték: 2022 áprilisától 2023 márciusáig a keresési adatokon alapuló elemzést, 2022 októberétől 2023 áprilisáig pedig a társadalmi elemzést. 

 

Adatgyűjtő eszközöket, köztük a Google Keyword Planner adatait, a Talkwalkert és másodelemzéshez meglévő dokumentumokat használtak fel. Az adatforrásokat, például a közösségi média platformokat és fórumokat több nyelven vizsgálták, nevezetesen angolul, olaszul, japánul, franciául, spanyolul, németül, hollandul, portugálul és svédül, több országot lefedve, köztük Ausztráliát, Kanadát, Franciaországot, Németországot, Olaszországot, Japánt, Hollandiát, Norvégiát, Szingapúrt, Spanyolországot, Svédországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar innováció: Közel száz tűzvédelmi szakembert képeztek ki az új módszerrel

Sikeres a tűzvédelmi szakemberek képzése, akik már egy új iparági sztenderd alapján sajátítják el a papírmentes tűzvédelmet. Az innovatív magyar megoldás e-naplós rendszere átláthatóbb és könnyebb hozzáférést biztosít a tűzvédelmi eszközökhöz és az ellenőrzéshez. A papírmentes rendszer egyre szélesebb körben terjed itthon és már akkreditált képzések is elérhetőek a témában.

2024. május 13. 19:08

A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen

Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el. 

2024. május 13. 17:40

A Thermaltake bemutatja a The Tower 300 mikro toronyházat

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. Most egy új mikro-ATX házzal egészült ki – a The Tower 300-zal – egészült ki a sorozat, jellegzetes nyolcszögletű megjelenéssel, és lehetővé téve a hagyományos függőleges és az egyedi vízszintes elhelyezést.

2024. május 13. 16:04

K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon

A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. 

2024. május 13. 14:31

Kreditbeszámítással érkezhetnek az Audi Hungaria Iskolaközpont tanulói a Széchenyi-egyetemre

Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem az Audi Hungaria Iskolaközponttal május 8-án. Ennek értelmében az iskola duális szakképzésének tanulói az egyetem gazdálkodás és menedzsment, valamint kereskedelem és marketing alapszakán élhetnek a kreditbeszámítás lehetőségével, ami a tanulmányi idő jelentős lerövidülését is jelentheti.

2024. május 13. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36