800 millió forint jogdíjat fizet az EJI a színészeknek
Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 800 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 100 ezer magyar és külföldi előadóművésznek. A most lezárt audiovizuális nagyfelosztás eredményeként a legmagasabb jogdíj megközelíti a nyolcmillió forintot, a tíz legnagyobb összegű jogdíjban részesülő előadóművész együttesen 53 millió forintot kap műsoraik 2022-es felhasználása után.
Televíziós ismétlések: szinte kizárólag magyar előadóknak fizetnek ki közel 430 millió forintot
A jogdíjak közel 7000 különböző, tavaly ismételt műsor adatai alapján kerültek felosztásra. Az említett műsorok összesen 622 ezer percen keresztül, vagyis több mint egy éven át voltak láthatóak a televízióban.
A tárgyévben a jogdíjfelosztás eredményeként 35 előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot, és további 700 előadó kapott 100 000 forintnál is magasabb jogdíjat. A jogdíjban részesülő előadók túlnyomó többsége magyarországi állandó lakóhellyel rendelkezik.
Több mint 350 millió forint jogdíj a televízióban sugárzott filmek és szinkronok után
Az EJI közel 18 ezer lejátszás alapján több mint kétmillió percnyi film-adatot dolgozott fel a jogdíjak arányos felosztása érdekében. A jogdíjban nem csak a filmek eredeti, jellemzően külföldi előadóművészei részesülnek, hanem azok a magyar szinkronművészek is, akik közreműködésével a filmek a magyar kultúra részévé válnak. A legmagasabb jogdíj ebben az esetben nem éri el az 500 ezer forintot.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelvételi jogdíjak – az eddigi legnagyobb összegű kifizetés
- Az EJI beszedte külföldről a magyar előadóknak járó jogdíjakat
- Félmilliárd forint jogdíjat fizet a filmszínészeknek az EJI
- Több mint félmilliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a színészeknek
- Az EJI az elmúlt fél évtized legmagasabb összegű jogdíját fizeti a zenészeknek
- Egymilliárd euróval estek vissza a globális jogdíjak 2020-ban
- 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet az EJI
- Lezárta a hangfelvételi nagyfelosztást az EJI
- EJI: határozat az előadóművészek méltányos jogdíjairól
- 1,5 milliárd jogdíj: a legtöbbet magyar előadók kapják
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.