Conit és az ABB innovatív kabinokat fejleszt ki tengerjáró luxushajókhoz
A Conit vezető szerepet tölt be a tengerhajózási szektorban alkalmazott technológiai rendszerek terén. A több mint 100 hajón végzett rendszertelepítések során szerzett, széles körű tapasztalatának köszönhetően a Conit a villamos és elektronikai biztonsági rendszerek tervezésének és kivitelezésének, valamint a hajókon telepített, integrált villamos felügyeleti rendszereknek a szakértője.
Az évek során a luxus üdülőhajók (cruise ships) igazi tengerjáró óriásokká nőttek, egyes esetekben több mint ötezer kabinnal rendelkeznek. A tengerjáró luxushajó olyan, mint egy nagy utazó szálloda, és összetett üzemeltetési vezérlőrendszert igényel.
A kabinok modularitása és a hagyományos megoldásokhoz szükséges hatalmas mennyiségű kábelezés arra ösztönözte a Conit K+F részlegét, hogy olyan KNX-sínes kábelezési megoldást tervezzen, amelynek magja egy automatizált kabinmodul. A felügyelet és az ellenőrzés alapvető fontosságú, ezért a Conit úgy döntött, hogy egy, az eredetileg az épületek intelligens vezérlésére kifejlesztett KNX-protokollon alapuló megoldást fejleszt.
Az ABB-vel együttműködésben a Conit által fizikailag és virtuálisan kifejlesztett megoldás a hagyományos kábelezésnél egyszerűbb rendszerarchitektúrát, és az ABB i-bus KNX lehetőségeinek köszönhetően rugalmasságot biztosít a rendszer bővítése vagy frissítése, valamint az állandó, központi felügyelet terén, így a jövőbeni lehetséges követelmények széles körének is megfelel.
Mivel a KNX-sín kommunikációs protokollja nyílt rendszeren alapul, az alkatrészek és a műszaki szakemberek segítségét a világ bármely pontjáról el lehet érni, ami alapvetően fontos szempont egy tengerjáró hajó esetében. A megoldás további előnyei közé tartozik az eljárások optimalizálását szolgáló előrejelző, prediktív karbantartás és a meghibásodások pontos azonosítására szolgáló riasztások.
Andrea Galfo, a Conit beszerzési részlegének vezetője elmondta, hogyan született a döntés e megoldás kifejlesztéséről: „Bár a hajók egyre inkább csúcstechnológiával működtek, rendszereik még mindig a hagyományos kábelezési koncepción alapultak. A kabinok moduláris elemek, áramellátásuk egyenként van biztosítva, így a kábelezés mérete óriási. Ráadásul a rendszerautomatizálás gyakorlatilag soha nem biztosított, ami csökkenti a kabinok komfortját és hatékonyságát. A Conitnál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy mindig valami innovatív fejlesztést kínáljunk ügyfeleinknek, ezért kétoldalú együttműködési megállapodást kötöttünk az ABB-vel a rendszerautomatizálás előmozdítására a tengerjáró hajók kabinjaiban az ABB i-bus KNX épületautomatizálási megoldások használatával.”
A Conit bemutatótermében megépített és kiállított automatizált kabin igazolja, hogy a KNX-technológián alapuló rendszer használata lehetővé teszi az olyan funkciók egyszerű aktiválását, mint a foglaltságérzékelés, az automatikus biztonsági világítás, az állandó kabinfunkciók, a hőmérséklet és a levegőminőség ellenőrzése, a világításvezérlés a mesterséges és a nappali fény optimalizálásával, valamint a szellőzés, az energiafelhasználás csökkentése érdekében. Mindezek a funkciók felügyelhetők a kabinok vezérlőinek távoli működtetésével, az utasok legmagasabb szintű kényelme érdekében. Az ABB és a Conit közösen elkészítette a Conit gyártóüzemében kiállított automatizált utastér virtuális másolatát, és egy olyan eszközt is fejlesztettek – az eszköz itt érhető el – amely virtuális túrát kínál a kabinban, bemutatva az ABB által alkalmazott megoldások részleteit.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét, a szingapúri Guoco Towert
- A kínai PERIC hidrogéngyár az ABB egyenirányító rendszerét választotta texasi kísérleti üzemébe
- A Samsung C&T és az ABB az okosépületet szolgáló megoldásokat bővíti
- A következő generációs intelligens település az energiahatékony életmód korszakát hozza el
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- A legújabb ABB E-mobility appok megkönnyítik a váltakozó áramú töltést
- Két spanyol erőműben is az ABB korszerűsíti a folyamatirányító rendszert
- Az ABB 2023. III. negyedéves eredményei
- Az ABB 280 millió dollárt fektet be európai Robotika központjába Svédországban
- Az ABB 2024-re is várja az egyetemi hallgatók jelentkezését Női Mentorprogramjára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.