A kereskedők nem fogadják el az InterCom ajánlásait

, 2001. április 2. 18:25
A pillanatnyilag a hazai DVD-kínálat nagy részét forgalmazó InterCom kiadó április elsejétől új árstruktúrát vezet be, és egyúttal megemeli a DVD-filmek nagykereskedelmi árait.
A mintegy hatszáz DVD-filmet érintő változás lényege, hogy az eddigi árkedvezményes rendszer helyett átadási árat fog alkalmazni a kiadó. Ez azt jelenti, hogy a korábbi gyakorlattól eltérően – amikor a film fogyasztói árából visszaszámolt kedvezménnyel adták a filmeket a kereskedőknek – április 1-jétől a DVD-knek meghatározott nagykereskedelmi áruk lesz. Az átállás szépséghibája, hogy az új átadási ár átlagosan 5 százalékkal magasabb, mint az eddigi kedvezmény alapján számolt ár. Az emelést az InterCom ráadásul úgy hajtotta végre, hogy ajánlott fogyasztói árain nem változtatott.

Mivel az InterCom a DVD-forgalmazás 1999-es beindítása óta másodszor hajt végre ilyen típusú árváltozást – mellyel a piacon jelenleg a legdrágább DVD-ket kínálja –, a kereskedők ezt már valószínűleg nem fogják lenyelni. A hazai internetes kereskedelem piacvezető film-, illetve DVD-áruházai, a NetPiac és az Xpress.hu már be is jelentették, hogy a jövőben nem az InterCom ajánlása, hanem a nagykereskedelmi ár alapján, közösen határozzák meg listaáraikat.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14