A Telefonica profitja csökkent az I. negyedévben
A Telefonica spanyol távközlési óriásvállalat profitja 1,9 százalékkal csökkent az első negyedévben, részben működési költségeinek emelkedése miatt.
A brit székhelyű Vodafone után a piaci értéke alapján második legnagyobb európai távközlési cég adózott eredménye 1,62 milliárd euróra mérséklődött a márciussal zárult három hónapban az egy évvel korábbi 1,66 milliárd euróról. A szakértők 1,72 milliárd euró profitra számítottak.
A működési költségek 13 százalékkal 10,18 milliárd euróra nőttek, és hasonló mértékben emelkedtek a személyi kiadások is.
A távközlési vállalat bevétele 11 százalékkal 15,44 milliárd euróra bővült. Ez minimálisan elmaradt a szakértői várakozásoktól. A cég spanyolországi egysége a legjelentősebb az eladásokat tekintve. Itt a bevétel 5,6 százalékkal csökkent. Ezt ellensúlyozta ugyanakkor, hogy a Telefonica latin-amerikai divíziójában 26 százalékkal nőttek az eladások.
Kapcsolódó cikkek
- Bővíti gyárát Tatabányán az osztrák BECOM GmhH
- Az OTE és a Deutsche Telekom ajánlatot tesz a Romtelecom részvényeinek megvásárlására
- E-Care Solutions Kft.: stratégiai szövetség az indiai CanvasM-mel
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- Több ezer munkahelyet teremthet a Huawei Pécsen
- A Deutsche Telekom profitja 37 százalékkal esett
- Magyar Telekom: kisebb nyereség és bevétel az első negyedévben
- Magyar Telekom: 2011 az építkezés, nem a profit maximalizálás ideje
- Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
- Növelte negyedéves nyereségét az Infineon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.