Tovább növekszik a mobilhirdetések piaca
A második negyedévben a magyar gazdaság növekedése ellenére - a mobilhirdetések 80 százalékos növekedése mellett -, 2,1 százalékkal csökkent a hazai digitális reklámpiaci bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.
Az előző év hasonló időszakához viszonyított bevétel-visszaesés hátterében a NORI-nál nagyobb ütemben csökkenő webes, display hirdetési bevételek álltak. Ezt nem tudta ellensúlyozni a teljes digitális reklámbevételekben a folyamatosan bővülő, de még csak 7,6% százalékos arányt képviselő mobilhirdetési szegmens továbbra is dinamikus növekedése.
A második negyedév a hirdetői szektorok aktivitásában is komoly változásokat hozott a tavalyi évhez képest. A kereskedelmi, és a szolgáltatási szektortól származó hirdetési bevételek jelentős csökkenését nem tudta kompenzálni a közlekedési eszközök, a távközlési szektor és az élelmiszeripari termékek hirdetéseinek bővülése a bevallásban résztvevő médiacégek digitális reklámbevételeiben.
Az első negyedév után folytatódott az automatizált hirdetési szegmens bűvülése is, mely egyfajta indikátora a NORI bevallásban nem résztvevő globális reklámozási platformok piaci alakulására.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT szektorban és a szolgáltató központokban lehet a legjobban keresni
- Rohamosan nő a lítium iránti kereslet az e-eszközök terjedése miatt
- Hogyan alakítsunk ki jövőálló munkahelyet?
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
- Technológiai trendek a vállalati IT piacon
- Tovább esnek a PC-eladások
- Nőttek a Mac eladások, a PC-piac azonban csökkkenő tendenciát mutat
- Hiába a sebesség, elégedetlenek internetszolgáltatójukkal a fogyasztók
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Újabb tagokkal bővült az IAB Hungary
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.