Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére

forrás: Prím Online, 2017. június 18. 10:16

Az internetes zaklatás megfékezésének világnapja (Stop Cyberbullying Day 2017) alkalmából a Telenor Csoport globális digitális és közösségimédia-kampányt indít „Légy kiberhős!” (Be a Cyberhero) címmel. A kezdeményezés célja, hogy 2020-ra a 13 országban, ahol a Telenor működik, legalább 4 millió gyermek megfelelő minőségű és mélységű biztonságos internetezési ismereteket szerezzen.

A Telenor különböző leányvállalatainál évek óta zajlanak különböző, a helyi környezethez jól illeszkedő, a biztonságos internetezést és az online zaklatás megfékezését célzó programok. A helyi sikerekre építve a Telenor Csoport 2016 óta támogatja az internetes zaklatás megfékezésének világnapját, illetve egyéb internetes biztonsági kezdeményezéseket is indított. Tavaly a #useheart hashtag 259 millió megjelenést generálva[1] hívta fel az internetes közösség figyelmét az online biztonság és az internetes zaklatás témájára.

 

2017-ben a Telenor Csoport a programot továbbfejlesztve idén a „Légy kiberhős!” akcióval jelentkezik, amely a digitális zaklatás megfékezésére hívja fel a figyelmet. Az akció központi elemét egy profilképszerkesztő felület jelenti, ahol minden szimpatizáns digitális szuperhőssé alakulhat közösségi profilképén. Emellett a Telenor Csoport hivatalos Facebook-oldalán látványos vizuális tartalmakon keresztül ad tippeket az internetes zaklatás kezelésére.

 

Az idei kezdeményezés a Telenor tavaly indított „Be Smart, Use Heart” programja keretében zajlik, és a különféle helyi programok – például Magyarországon a Hipersuli biztonságos net oktatási anyagának, vagy a Telenor által is terjesztett UNICEF Help App alkalmazásának – sikereire épít. A program információval és eszközökkel látja el a gyermekeket és a szülőket a digitális megfélemlítés elleni fellépéshez, a biztonságos internethasználathoz és a mobileszközök biztonságának fenntartásához.

 

Az internetes zaklatásra azért is érdemes nagyobb figyelmet fordítani, mert a legújabb vizsgálatok szerint egyre jelentősebb a probléma, és akiket személyesen is zaklatnak, azokat az interneten is kipécézik a támadók. A Cyberbullying Research Center 2016-os felmérésében az internetes zaklatásról beszámoló diákok 64%-a nyilatkozott úgy, hogy a probléma rontotta tanulási képességét és biztonságérzetét az iskolában. A kutatást megelőző 30 napban internetes megfélemlítést elszenvedő diákok 83%-át pedig az iskolában is zaklatták a közelmúltban.

 

„A kezdeményezés célja, hogy felhívjuk az világháló használóinak figyelmét az internetes zaklatásra, és arra, hogyan lehet fellépni ellene” – nyilatkozta Zainab Hussain Siddiqui, a Telenor Csoport társadalmi szerepvállalásért felelős igazgatója. „Ez összhangban áll azzal a szélesebb körű törekvésünkkel, hogy 2020-ig több programmal támogassuk az ENSZ 10. fenntartható fejlődési célkitűzésének megvalósulását. Az online biztonság terén vállaltuk, hogy 4 millió gyermeket közvetlenül készítünk fel arra, hogy magabiztosan és felelősen használják az internetet. Ennél lényegesen nagyobb számú gyermeket és szülőt szeretnénk elérni közvetve a biztonságos internetezésben segítő tartalmaink terjesztésével.”

 

Bárki csatlakozhat a zaklatás elleni kampányhoz

  • A „Légy kiberhős!” programhoz nem csak a Telenor munkatársai, hanem bárki csatlakozhat, a vállalat által készített grafikát ugyanis nagyon könnyű beilleszteni a facebookos vagy twitteres profilképre ezen az oldalon keresztül: www.twibbon.com/support/stop-cyberbullying-day
  • Az internetes zaklatás megfékezésével és a „Légy kiberhős” kampánnyal kapcsolatos bejegyzéseket érdemes ellátni a #useheart és a #stopcyberbullyingday címkékkel, hogy a bejegyzések a globálisan zajló online párbeszéd részei lehessenek.

 

A Telenor Magyarország évek óta intenzíven támogatja az internetes zaklatás elleni harcot: digitális oktatási programja, a Hipersuli részeként TudatosNet címmel gyerekek, szülők és tanárok számára egyaránt ingyenesen elérhető online oktatóanyagot tett elérhetővé. Emellett a vállalat Magyarországon megállapodást kötött az UNICEF Magyar Bizottsággal. A kooperáció részeként a Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és folyamatosan népszerűsíti az UNICEF HelpAPP nevű ingyenes alkalmazását, amellyel bajba jutott gyermekek kereshetnek megoldást problémáikra. Ezen felül a Telenor támogatásával indulhatott el a gyermekjogi ismereteket terjesztő UNICEF Ébresztő-Óra programsorozat is, amely már több mint 13800 gyermeket ért el előadásaival. 

 

Ugyancsak a Telenor támogatásával indult el az év elején a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon.hu című edukációs oldala, amelyen a fiatalokat érintő szexuális témák mellett az internetes zaklatással, szextinggel foglalkozó cikkek is megjelennek. Az oldalon és az azonos nevű okostelefonos applikációban működő anonim chatszolgáltatáson a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak a Yelon képzett szakembereitől.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50