Biztonságos okoszebrává válik az ország két legveszélyesebb gyalogátkelője
Hétvégén lezárult a Generali a Biztonságért Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. közösségimédia-oldalon meghirdetett versenye, melynek során az ország legveszélyesebb zebráját keresték. A szavazásra bárki jelölhetett gyalogátkelőhelyet, a legtöbb voksot kapó nyertes zebrát pedig okoszebrává alakítják. A versenyben összesen 200.758 szavazatot adtak le, a 102 zebrát tartalmazó összesített listáról a legtöbb voksot egy ózdi és egy váci átkelőhely kapta, melyek a verseny során végig fej-fej mellett haladtak. Az Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. jóvoltából végül mindkét város legveszélyesebb zebrája okossá válik majd.
Az Országos Rendőr-főkapitányság statisztikái szerint 2020-ban 1.845 személysérüléssel járó gyalogos baleset történt az országban. 2019-ben 969, 2018-ban pedig 1.079 esetben történt gyalogosgázolás a kijelölt gyalogátkelőhelyeken. A zebrákat a biztonságosabb közlekedés érdekében hozták létre, mégis éppen az átkelőhelyeken fordulnak elő leggyakrabban balesetek vagy balesetveszélyes helyzetek.
Okoszebrával a gyalogosokért
A Generali a Biztonságért Alapítvány kiemelt céljai közt szerepel a közlekedés biztonságosabbá tétele, a balesetmegelőzés, a kerékpárosok és gyalogosok védelme. Ennek érdekében a SafeCross okoszebra fejlesztőjével karöltve országszerte telepítenek okoszebrákat, melyek növelik a biztonságos átkelések számát. Az okoszebra kialakítására önkormányzatok pályázhatnak, az Alapítvány a kivitelezési költségek 50%-át vállalja. A Generali 2018 óta összesen 40 okoszebrát adott át országszerte. Egy okoszebra kialakításának költsége körülbelül 3 millió forint.
Mi az az okoszebra és miért jó?
A SafeCross okoszebra egy mozgásirány-érzékelő szenzorokkal, az út két szélén elhelyezett kamerákkal és útburkolatba helyezett aktív LED prizmákkal ellátott rendszer, mely segítségével biztonságosabbá válhatnak a jelzőlámpa nélküli gyalogátkelőhelyek. A LED fényforrások csak akkor villognak, ha a járókelő áthalad a zebrán vagy megközelíti azt, így figyelmeztetve az autósokat.
Sokan nem tudják, de az autóvezető látótere a sebesség növekedésével egyre szűkül: a sofőr még 50 km/órás sebességnél is a gyalogátkelő teljes szélességének csak 60%-át, a középső részét látja élesen. Az okoszebrák esetében a vezető látóterének fókuszában felvillanó LED-fények hívják fel a figyelmet a perifériás látómezőből lelépő gyalogosra. Statisztikák szerint az autóvezetők megállási hajlandósága nagyságrendekkel növekedik azoknál a gyalogátkelőhelyeknél, ahol már üzemelnek ilyen közlekedésbiztonsági rendszerek. Egy debreceni gyalogátkelőhelyen például az okoszebra telepítése előtt 55% volt az autósok megállási hajlandósága, az átadást követő második héten az arány már 65% volt, két hónap múlva pedig már 76%-ra emelkedett a megállási hajlandóság.
Ózd és Vác nyert a meghirdetett versenyen
Idén tavasszal a Generali és a Pearl Enterprises Kft. közösségimédia-oldalon meghirdetett versenyt indított, melyben a lakosság véleményét kérve keresték az ország legveszélyesebb zebráját. A hétvégén lezárult verseny során a résztvevők összesen 200.758 szavazatot adtak le, a legtöbb voksot az ózdi Munkás úti zebra (64.232), valamint a váci Vác-Alsóváros Földvári téri gyalogátkelő (51.478) kapta.
A nagyszámú szavazatok okán a Pearl Enterprises Kft. végül úgy döntött, hogy második helyen végzett városnak felajánlja, hogy saját költségén átalakítja az ő gyalogos átkelőhelyüket is. Így a Generali és a Pearl Enterprises Kft. jóvoltából végül mindkét város legveszélyesebb zebrája okossá válik majd. A kivitelezések a tervek szerint ez év végéig valósulnak meg.
Kapcsolódó cikkek
- Indul az ajándékcsere-őrület – mutatjuk a tudnivalókat
- Netezz biztonságosan Te is! – Pályázati felhívás
- A cyberbűnözők az ünnepek alatt sem állnak le
- Öt tipp #modernbalesetek ellen: a túlélés szabályai a digitális korban
- Ingenico mobilfizetési terminálokkal látja el tanácsadóit a Generali Biztosító
- Pár napig tarthat a karácsonyi csoda: 10-ből 6 kütyü megsérül
- Minden negyedik elektronikai készülék megsérül
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.