Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba a Google Analytics átalakulása miatt

forrás: Prím Online, 2023. július 20. 09:57

A sokak által eddig használt Universal Analytics július 1-től fokozatosan elérhetetlenné válik, így mindenkinek át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre. Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa szerint ez jó hír a felhasználók számára, hiszen jobban célzott hirdetésekkel találkozhatnak a jövőben, azok a kisvállalkozók viszont, akik nem frissítenek időben, bármelyik pillanatban azt tapasztalhatják, hogy leálltak a mérései. Ez pedig kockázatos, mert a hirdetési rendszerek nem tudnak majd mire optimalizálni.

Köztudott, hogy minden weboldalba úgynevezett mérési azonosítókat lehet beépíteni, amivel az adott honlap tulajdonosa pontos képet kaphat arról, mekkora volt az oldal látogatottsága, az ott lévő felhasználók milyen tevékenységet végeztek, mennyi időt töltöttek el ott, milyen konverziós célokat értek el.

 

Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember kiemelte, a mérőkódokkal azt is le lehet mérni, hogy az online marketing mennyire térül meg, hol vannak esetleg azok a metszetek, ahol érdemes további fejlesztéseket végezni.

 

Mint mondta, az egyik legnépszerűbb webanalitikai eszköz, a Google Analytics, új fejezetet nyitott a negyedik generáció, a GA4 bevezetésével. Ez a következő generációs webanalitikai platform új lehetőségeket kínál az üzleti szereplőknek adataik elemzésében és a felhasználói élmény javításában.

 

 

„A Google Analytics átállását az átlagemberek a saját bőrükön is érezhetik, hiszen relevánsabb hirdetések jelenhetnek meg számukra az online térben. Ennek az oka, hogy a GA4 a korábbinál jobban össze tudja fogni nemcsak a Google összes területét a keresésektől a Gmailen át, hanem a YouTube-ot is, ami így a hirdetési rendszerekkel sokkal kompatibilisebbé válik” – magyarázta a közel 100 hazai vállalkozás Analytics fiókját kezelő Klikkmarketing tulajdonosa.

 

Szempillantás alatt bajba kerülhet bárki

 

Gál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, a vállalkozóknak mostantól egy sokkal pontosabb mérési rendszer lesz a kezében, sokkal jobban fogják látni az adatokat, hiszen a technológia teljesen más, mert eseményeket mér a Google, ami sokkal pontosabb eredményeket fog hozni.

 

 

A GA4 átállásra legkésőbb 2023. június 30-ig volt lehetőség, igaz, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a korábbi UA tulajdonokhoz is hozzá lehet férni, azok tiltását egyelőre a tengerentúlon kezdte el a Google. De ezzel együtt sem szabad félvállról venni az új fejlesztést.

 

„Aki még nem frissített, az bármelyik pillanatban azt veheti észre, hogy megálltak a mérései. Innentől a hirdetések is vaktában futhatnak, mert semmire nem tud optimalizálni a rendszer. A kieső időszakot nem lehet majd pótolni, tehát hiába áll át valaki egyetlen nap alatt például szeptemberben a GA4-re, az elveszít három hónapot és komoly lépéshátrányba kerülhet ezáltal a konkurenciával szemben is” – figyelmeztetett.

 

A Klikkmarketing tulajdonosa hozzátette, mivel csak Magyarországon közel egymillió domaint tartanak nyilván, így kisvállalkozók tömegei kerülhetnek bajba, akár több százezres nagyságrendben is, ha nem lépnek időben.

 

Nekik két opciójuk van, ami közül mielőbb választaniuk kell: vagy tananyagból dolgozva megcsinálják maguknak, vagy szakértőhöz fordulnak. Fontos viszont olyanoktól segítséget kérni, akik jártasak a Google Analytics világában, hiszen az naprakész és speciális szaktudást igényel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14