Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos edukációs eszköz a platform?

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 29. 12:53

A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.

Idegen nyelv, pénzügyi ismeretek, matematika, biológia, történelem, idegen kultúrák – csak néhány azokból a témakörökből, amelyekből izgalmas videókat láthatunk a közösségi felületen. A videók között rálelhetünk Petőfi Sándorra, aki saját életéről tanít, egy 84 éves holokauszttúlélő néni az auschwitzi haláltáborbeli időket meséli el a videókban, de hasznos matek-tippeket, izgalmas fizikai és kémiai kísérleteket, sőt, autóvezetési tananyagokat is találunk a csatornák között.

 

 

A felnőttek többsége még mindig szkeptikus

 

Ennek ellenére, a magyar felnőttek döntő többsége, így a szülők is, egyelőre tartózkodóak a platformmal kapcsolatban. Ennek az oka valószínűleg, hogy a TikTok bugyuta táncikálós videókkal indult annak idején, és sokakban rögzült ez a kép.

 

„Mára azonban az építő jellegű tartalmak és a minőségi szórakoztatás vette át az uralmat, ráadásul a TikTok egyre szigorúbban szűri a káros vagy nem gyermekeknek való videókat is. Sokan nem tudják, de az alkalmazásban szülői korlátozó funkció is van, beállíthatjuk, hogy mit ne dobjon fel a gyereknek a feed, de azt is, hogy mennyit pörgetheti az app-ot naponta” – árulta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa.

 

 

Társadalmi szerepvállalás a TikTok-on

 

A TikTok Production azt tűzte zászlójára, hogy megmutassa, a platformot értéképítésre is használhatjuk. Nem titkolt céljuk, hogy a felnőttekhez is közelebb hozzák ezzel a TikTok-ot, hiszen egy jól tájékozott, tiktokozó felnőtt a saját gyerekének is sokkal könnyebben segíthet eligazodni a közösségi média útvesztőiben. Minden hónapban újabb társadalmi szerepvállalás mellett elkötelezett tartalmat publikálnak majd, mindig egy-egy sokakat érintő problémát boncolgatva. A videók narrációjára biztosan sok ember felkapja majd a fejét, hiszen maga Kautzky Armand is az ügy mellé állt. Emellett rendszeresen forgatnak majd egy-egy nonprofit szervezetnél is, hogy ezzel népszerűsítsék a munkájukat, az első ilyen helyszín a Rex állatotthon lesz.

 

 

Korunk népbetegsége: a bullying

 

A kampány első videójának témája az iskolai bántalmazás. Az UNICEF Magyarország felmérése szerint a helyzet sokkal rosszabb, mint azt gondoltuk volna: a magyar tizenévesek 85%-a már legalább egyszer megtapasztalta az iskolai erőszak valamelyik formáját.

 

„Én vagyok erre a tökéletes élő példa: mindkét oldalon ott voltam gyerekként, bántalmaztak is, de én is voltam bántalmazó. Sokszor váltottam iskolát, ezért általában én voltam az új gyerek, akit szivatni kellett, egy idő után pedig átestem a ló túloldalára. Piszkáltak a nevem miatt is, az anyagi helyzetünk miatt is. Rossz volt az is, amikor engem bántottak, de a másik oldal is nagyon rossz volt. A bullying a mai világban még inkább elharapódzott, hiszen már digitálisan is áldozataivá válhatnak a gyerekek. Sajnos a TikTok-on is jól látható, hogy amint több emberhez elérsz, megszaporodnak a negatív visszajelzések, ezeket meg kell tanulni kezelni már kiskorban is” – árulta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa. Hozzátette, az akcióval más cégeket is arra buzdítanak, hogy bátran kiálljanak a bullying ellen!

Kulcsszavak: TikTok Production TikTok

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14