Üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers

forrás: Prím Online, 2024. február 1. 11:31

Az irodaterek jövője iránt elkötelezett közel 60 szakember részvételével üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers. Az eseménynek a Fressnapf International Business Services irodája kölcsönözte a helyszínt, ahol Markus Martens ügyvezető igazgató egy vezetett irodabejárásra is meginvitálta a vendégeket. 

Ezt követően Horváth Dávid, a Colliers Magyarország Workplace Advisory Services üzletágának vezetője tartott előadást a „Hogyan érzik magukat valójában a munkavállalók?” címmel készült kutatásuk eredményeiről. Végül négy kapcsolódó terület szakembereivel zajlott intenzív panelbeszélgetés a munkatér újrapozicionálását érintő sürgető kérdésekről, értékes betekintést nyújtva a modern munkahelyek világába.

 

A mai gyorsan változó világban a „hagyományos” iroda már nem felel meg az alkalmazottak igényeinek. Ennek eredményeként egyre inkább a rugalmasabb és innovatívabb munkahely-tervezés felé mozdulunk. De vajon milyen irányba is fejlődik (vagy milyen irányba formáljuk) az iroda jövőjét? „Miközben a munkahelyek, irodaterek szektorát vizsgáltuk, világossá vált számunkra, hogy a közösségi terek jelentősen különböznek más területektől, ahol az embereket nyílt beszélgetésekbe vonják be. Mi elkötelezettek vagyunk abban, hogy megértsük, mi a konkrét és valós igény az irodaterekkel kapcsolatban” – mondta Horváth Dávid, a Colliers Workplace Advisory Services üzletágának vezetője.

 

Már nem az a kérdés, hogy hibrid, vagy nem hibrid munkavégzésről beszéljünk-e. A kérdés, hogy hány napot is dolgoznak az alkalmazottak távmunkában. Itt Magyarországon a legtöbb esetben a 2 napot. Van ahol 50-50% az arány, van, ahol a 60-40%-ot tartják egészségesnek, azaz van egy kis eltolódás az iroda vagy akár a távmunka felé. Horváth Dávid azonban arra mutatott rá, hogy ha csak a mérésekre, grafikonokra támaszkodnak a döntéshozók, és pusztán ezek alapján akarják az irodaterek méretét, berendezését eldönteni, téves következtetésekre juthatnak. 

 

A döntéshozóknak fontos megérteniük, hogy milyen akadályokba ütközhetnek vállalatukon belül, és milyen kihívásokkal néznek szembe az alkalmazottak, amikor irodát tervezünk. A tér, amit biztosítunk, személyes interakciót teremt a munkavállalók között és a pozitív élmények nélkülözhetetlenek a személyes sikerek elérésében. Ugyanakkor a tér önmagában nem elegendő ahhoz, hogy ezeket az interakciókat elősegítse. Az irodatervezés szorosan összefügg a vállalati kultúrával, a szabályokkal és a lokációval: ezek mind hozzájárulnak az élményhez és a munkatársak közötti kapcsolatokhoz.

 

 

A téma sokoldalúságát a panelbeszélgetésben résztvevők sokszínűsége is aláhúzza. A házigazda Markus Martens (ügyvezető igazgató, Fressnapf International Business Services) mellett Erdélyi Linda (ügyvezető igazgató, építész, LAB5 architects), Frankó Luca (PhD, Egyetemi docens, ELTE), Zaharia Gabriella (vezető HR üzleti partner, Flowserve Corporation) vettek részt a beszélgetésben. A panelt Horváth Dávid, a Colliers Workplace Advisory Services üzletágának vezetője moderálta. 

 

 

 

A résztvevők olyan témákhoz szóltak hozzá, mint az iroda és home office dinamikája, a szabályozás kérdései (helyes-e, lehet-e egyéni választás, hogyan tervezzük meg ezeket a munkatereket?). Milyen irodára van szükség? Milyen funkciót vagy szerepet adunk neki? Hogyan határozhatjuk meg ezt? Hol kell lennie? Miért nem versenyzik az otthonnal? Végül azt a témát sem kerülték ki a résztvevők, hogy az irodahasználók biztosan nem egyformák, és a különböző igényeket, a különböző preferenciákat, a sokféleséget hogyan kezeljük? 

 

Abban minden résztvevő egyetértett, hogy nem lehet a sikeres megoldásokat automatikusan adaptálni. Fontos, hogy minden szervezet, vállalat maga gondolja át ezeket a kérdéseket, és határozza meg, mit jelent számára, illetve a munkatársai számára egy jó munkahely, akár fizikai, akár pszichológiai vonatkozásban.

 

 

Szakértői vélemények

 

„A hagyományos munkahely egyértelműen már a múlté, de irodára szükség van! Jó ha az iroda és a home office egyaránt be van építve a kollégák életébe. Nem szabad elfelejteni, hogy az ember alapvetően szociális lény!” – Markus Martens (ügyvezető igazgató, Fressnapf International Business Services) 

 

„Egyetlen szervezet sem utánozhat gépiesen megoldásokat. Fontos a dinamikus belső kommunikáció. Sajnos nagyon sok félresikerült változásmenedzsmenttel lehet találkozni. Ha feltesszük például azt az egyszerű kérdést, hogy az otthon lehet-e a profi munkavégzés helyszíne, általánosságban nem is tudunk rá választ adni. Hányan laknak otthon, mekkora és milyen beosztású az otthon, hányan tartózkodnak otthon nap közben? Milyen a kolléga számára a kívánatos munkakörnyezet? A jó design mindenképpen fontos!” – Erdélyi Linda (ügyvezető igazgató, építész, LAB5 architects)

 

„Azt a flexibilitást preferálom, amit ma a Fressnapf irodájában is láttam. Az idő és az irodatér tekintetében is flexibilisnek kell lennünk.  Beszélnünk, gondolkodnunk kell róla, hogyan, mire használjuk a fizikai teret, épületeinket a jelenben, és majd évek múlva. A távmunka technikailag már régóta lehetséges, de lehetnek jogi vagy biztonsági akadályai, és nem utolsó kérdés, hogy a munkáltató mennyi kockázatot kész bevállalni.” – Zaharia Gabriella (vezető HR üzleti partner, Flowserve Corporation) 

 

„Lehet-e az otthon munkahely? Ha nem lett volna Covid járvány, nem is beszélnénk talán ma erről! Azt viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy ahány otthon van, annyiféle home office. A hatékonyság és a bizalom nagyon fontos témák: fontos mennyire kötődik ez a szervezet, a vezetők szemszögéből az irodai jelenléthez. A bizalomépítés egy „biokémiai folyamat”, a személyes együttlét, a találkozás fontos részt játszik ebben, és nem épülhet pusztán a virtuális térre.” – Frankó Luca (PhD, egyetemi docens, ELTE)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják

Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára. A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.

2024. május 6. 19:53

Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben. 

2024. május 6. 18:10

100 éves a kismegszakító, amely lehetővé teszi az energetikai átállást

Az ABB-nek a maga nemében első kismegszakítója (Miniature Circuit Breaker/MCB) már 100 éve biztosítja az elektromos áramkörök védelmét, és a jövő fenntarthatósági igényeihez igazodva napjainkban is tovább fejlődik. Mivel az összes tűzeset közel egynegyede lakóépületekben keletkezik, ezért kijelenthető, hogy a kismegszakítók az otthonok biztonságossá tételével forradalmasította az életmódunkat, sőt megteremtette az elektromos biztonságot az egész társadalom számára, a vasúti infrastruktúrától kezdve a gyárakon, a kereskedelmi épületeken át, az adatközpontokig.

2024. május 6. 16:29

Három új 3D nyomtató és több ráadás a FreeDee standján

A FreeDee Kft. az additív gyártás egyik élen járó hazai specialistája. Márkafüggetlen szakértőként számos piacvezető 3D nyomtató és 3D szkenner márkával dolgoznak együtt, így a FreeDee standján idén három új 3D nyomtató is egyszerre debütál! Most lehet majd itthon először élőben megnézni a Markforged FX20 robusztus kompozit nyomtatót, az UltiMaker Factor 4 ipari FDM nyomtatót és a Formlabs Form 4 mSLA nyomtatót is. Emellett látványos SLM fémnyomtatásokra és 3D szkennelés bemutatóra is számíthatnak az Ipar Napjain a 101F (A pavilon) stand látogatói.

2024. május 6. 14:51

Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek!

Elindult a 2024-es érettségi szezon: országszerte 1161 helyszínen várhatóan több mint 112 700 középiskolás érettségizik. Ez az időszak legalább olyan megterhelő és kihívásokkal teli a szülők számára, mint a diákoknak, hiszen a gyermekük jövőjéről van szó, és az érettségin nyújtott teljesítményen sok múlhat. Rengeteg a kérdés: felveszik a gyermeküket a kívánt szakra? Mi lesz, ha nem nyer felvételt, vagy meggondolja magát időközben és egy másik irányba szeretne menni? Egyáltalán mi történik, ha mégsem úgy alakul minden, ahogyan azt a gyermek és a szülő eltervezte? Most ezekre az eshetőségekre hívja fel a figyelmet és ad néhány szakértői tippet a Mind-Diák Szövetkezet vezetője, Göbl Róbert.

2024. május 6. 13:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55