Retail Media Munkacsoportot indított az IAB Hungary

forrás: Prím Online, 2024. április 4. 16:37

2024. április 4. Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek célja, hogy az online kiskereskedelmi médiában érdekelt piaci szereplők között egységes, produktív kommunikáció indulhasson a területhez köthető információgyűjtéssel, kutatással, edukációval, sztenderdizálással és ajánlásokkal kapcsolatban. 

A retail media szerepe Európában 2023-ra már túlnőtt a feltörekvő médiacsatornák szintjén: a szektor hirdetési költéseinek összege átlépte a 10 milliárd eurót, az idei évre (az Amazon nélkül) 40 százalék feletti bővülés várható a költésekben (Forrás: Statista), az IAB Europe Retail Media Munkacsoportjának előrejelzése szerint pedig 2027-re akár a lineáris televízióra fordított összeget is meghaladhatja az európai online retail media reklámköltés. 

 

Az IAB Hungary keretein belül létrejött munkacsoport kiemelten foglalkozik majd a piac szereplőinek, tevékenységeinek, igényeinek és szándékainak feltérképezésével; elérhetővé teszi az európai szintű retail media piaci információkat; a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével pedig adaptálja az IAB Europe kiskereskedelmi médiára vonatkozó páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját. De feladata lesz az is, hogy az IAB Europe szabványosítási keretrendszeréhez igazodva kidolgozza a hazai sztenderdeket és kialakítsa a best practice környezet elemeit – különös tekintettel a mérés- és elszámolásbeli tényezőkre, illetve az auditálási, megfelelőségi szabványokra.

 

„Szeretnénk, ha az érintett magyar szereplők tevőlegesen is alakítanák a piacot. Mindezt úgy, hogy közben korrekt képet kapjanak a retail media hazai státuszáról, és megismerjék azt az IAB-s keretrendszert, amelynek elemei nemzetközileg már rendelkezésre állnak. Az a célunk, hogy az iparági szegmens lehető legtöbb releváns szereplőjét bevonjuk a szakmai párbeszédbe, az együttgondolkodásba, a tudásmegosztásba és az alkotó tevékenységbe” – fogalmazott Szabó Ákos, a Barion big data üzletágának üzletfejlesztési vezetője, aki április eleje óta az IAB Hungary Retail Media munkacsoportját is vezeti. 

 

Az új munkacsoport alapító tagjai között van az Adaptive Media, az Adverticum, a Barion, a Dentsu, a Growww Digital és az Offerista, de további cégtagok csatlakozását is várják, akik képviselőiken keresztül szívesen dolgoznának azért, hogy egy élő, aktív, a közösségi érdeket szem előtt tartó platform jöhessen létre a hazai retail media szektorban is. "A munkacsoportba elsősorban tényleges és potenciális retailmedia-tulajdonosokat, őket képviselő sales house-okat, retail mediat tervező és vásárló hirdetőket, ügynökségeket és az online kereskedelemben, illetve közvetlenül a retail mediaban érintett szolgáltató cégeket várunk. Mindenkit szívesen látunk, aki szakmai érdeklődést táplál a téma iránt” – fogalmazott Szabó Ákos, majd hozzátette: a Retail Media Munkacsoport legfontosabb célja, hogy 2024-ben az európai szakmai szinthez a lehető leggyorsabb, legteljesebb felzárkózás megtörténhessen. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?

A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.

2024. május 8. 19:41

Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban

Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén. 

2024. május 8. 18:02

Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére

A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.

2024. május 8. 17:26

Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel

25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.

2024. május 8. 15:57

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36