Folytatódik az e-volúció?

Hazai cégek: e-mailtől az e-kereskedelemig

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. március 6. 14:07
A Taylor Nelson Sofres 2001. július – augusztus hónapjaiban 6 ország (Dánia, Franciaország, Japán, Szingapúr, Nagy-Britannia, Amerikai Egyesült Államok), összesen 555, az internethez kapcsolódó termékekért és szolgáltatásokért felelős IT vezetőjével készített online interjút az internet felhasználási területei, és a vállalatokon belüli internetes kultúra témakörében.
A válaszadók 40%-a 10-100 fős, 60%-a 100 fő feletti vállalatok IT menedzsereinek köréből került ki. Magyarországon a Taylor Nelson Sofres Modus InterBusiness néven, rendszeres telefonos megkérdezés keretében, azonos mintán, hasonló kérdéseket vizsgál, amelyből negyedévente készít rendszeres jelentést. Jelen írás célja a kutatók szerint az volt, hogy a hazai vállalati eredményeket elhelyezze ebben a nemzetközi környezetben, különös tekintettel az internetre és az IP-alapú információ áramlásra. (Megjegyezték, hogy Magyarország internetes fejlettségét tekintve elmarad az említett 6 országtól, de a cél nem is az összehasonlítás, hanem a jövőbeli fejlődés lehetséges irányvonalainak felvázolása.)

Legfőbb megállapítások:

1. A kutatásba bevont országok (USA, Nagy-Britannia, Dánia, Franciaország, Japán, Szingapúr) körében szinte 100%-os vállalati internetpenetrációról beszélhetünk, míg hazánkban ebben a körben a cégek háromnegyedének van internet-hozzáférése.

2. Az internetet használó magyar vállalatok nemzetközi összehasonlításban meglehetősen jól szerepelnek az IP alapú kommunikáció külső partnerek felé történő alkalmazásában – összesen 63%-uk használja – míg a belső folyamatok és kommunikáció és információmenedzsment területén hazánk lemaradozni látszik – mindössze a cégek 14%-a alkalmazza.

3. A vállalati internethasználati evolúciós lépcsőfokokra elhelyezve hazánkat, elmondható, hogy leginkább a kezdeti szintet jelentő e-mail használat a jellemző a hazai cégekre.

4. A hazai cégek az internetes e-megoldások területén a dán és szingapúri cégekhez állnak a legközelebb. Ennek következtében várhatóan egyre inkább a külső ügyfélkapcsolatok (marketingkommunikáció és e-kereskedelem) felé fordul majd (újra) a figyelem.

5. A januári InterBusiness kutatás szerint a hazai cégek 6-7%-a tervezi az internet bevezetését az elkövetkezendő 12 hónapban, és a már internethasználók 9-10%-a vetít előre fejlesztéseket, elsősorban az értékesítés és a marketing területén.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36