Matáv, I. negyedév: 22,3 milliárd forint eredmény
A szerdán közzétett, konszolidált, nem auditált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készített eredménykimutatás szerint a Matáv az első negyedévben 144,931 milliárd forint árbevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 140,983 milliárd forinttal.
A Matáv nettó eredménye 19,018 milliárd forint volt az első negyedév végén, ami 4,7 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.
A nettó eredmény meghaladja az elemzők által várt 17,443 milliárd forintot.
A Matáv kamat és tőketörlesztés, adózás és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 66,7 milliárd forint volt, 13,3 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
A társaság üzemi eredménye 21,2 százalékkal 36,4 milliárd forintra nőtt.
Az elemzők 29,26 milliárd forint üzemi eredményt vártak.
A Matáv a korábbi létszámcsökkentési bejelentéssel összhangban, az anyavállalatnál 8 százalékkal mérsékelte a létszámot az elmúlt három hónap során: ennek eredményeként az egy alkalmazottra jutó vonalszám 340-re nőtt a 2002. év végi 315-ről.
A vezetékes szegmens bevételei gyakorlatilag nem változtak, az első negyedévben 82,2 milliárd forintot tettek ki.
A vezetékes penetráció kis mértékben, 38,1 százalékra csökkent a 2002 első negyedévi 39,2 százalékról. Eközben az ISDN csatornák száma 7,9 százalékkal, 516 ezerre nőtt.
A szélessávú internetezést is lehetővé tevő ADSL vonalak száma 2002 decemberéhez képest több mint 30 százalékkal, 44 486-ra nőtt.
Titkosítási tanácsok a Kingstontól
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
A Deloitte és az AWS együtt akarja átterelni a felhőbe az afrikai és a közép-európai országok vállalatait
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.