Sony Ericsson Quickshare az MMS terjedéséért
A Sony Ericsson az MMS terjedését egyszerűen kezelhető készülékek biztosításával szeretné elősegíteni, ezért dolgozta ki a képek készítésének és küldésének korszakalkotóan egyszerű módját, a QuickShare technológiát. Ez röviden azt jelenti, hogy még a csekély műszaki érzékkel rendelkezők is mestereivé válhatnak a mobil képkezelésnek, mert egyszerűen kezelhetővé teszi ezt a funkciót. A QuickShare szolgáltatásra képes telefonokkal a felhasználók képeiket kényelmesen, gyorsan és a legszellemesebb módon oszthatják meg barátaikkal, családjukkal vagy kollégáikkal. A telefon bekapcsolása után mindössze két kattintással lehet fotót készíteni, és további néhány gombnyomással továbbküldeni másik telefonra, PC-re vagy egyéb eszközökre a képet.
A T610 az első QuickShare funkcióval ellátott készülék, amelyet 2003 márciusában mutatott be Magyarországon a Sony Ericsson, és a napokban kerül forgalomba. Egy PC-vel együtt használva a QuickShare rendkívül könnyűvé teszi a tartalmak elkészítését, tárolását és megosztását. A T610 felhasználói például a Windows Exploreren belül a „drag-and-drop" módszer használatával megfoghatják és „áthúzhatják" a képeket a telefon és a gép között. Ha a közelben tartózkodó más telefon-felhasználókkal szeretnének képeket megosztani, a QuickShare leegyszerűsíti a képek közvetlen Bluetooth vagy infravörös kapcsolat használatával való küldését és fogadását. A QuickShare egyszerűbbé teszi a képek átvitelét más Bluetooth-os eszközök, például digitális fényképezőgépek vagy fotóminőségű nyomtatók között is.
A menüben gyorshivatkozások teszik lehetővé a szolgáltatások és funkciók – mint például a letölthető játékok – elérését. A T610 a Java és a Mophun (C++) platformokat használja a letölthető játékokhoz, és lehetőséget nyújt arra is, hogy több felhasználó együtt játszhasson a Bluetooth vezeték nélküli technológia felhasználásával.
Egy évvel ezelőtt, 2002 áprilisában a Westel és az Ericsson szakemberei az MMS világpremierjeként útjára indították Magyarországon az MMS szolgáltatást, a Sony Ericsson pedig az első MMS küldésre alkalmas kamerás mobiltelefont mutatta be. Az érdeklődés világszerte nagy az MMS-ben rejlő lehetőségek iránt, a piacon folyamatosan nő a fotózásra is alkalmas készülékek száma. A Gartner piackutató cég adatai szerint míg Nyugat-Európában a képüzenet-küldések száma 2002-ben 115 000 volt, addig 2003-ban várhatóan el fogja érni az 1,1 milliót. Az előrejelzés szerint a következő években ugrásszerű növekedés várható, 2004-ben 3, 2005-ben 8, 2006-ben 12,5 fél millió képüzenet küldését jósolja a Gartner. Szakértők becslése szerint az MMS 2006-ban már 26,9 milliárd dollár bevételt fog jelenteni az európai mobilszolgáltatóknak, ami a mobilüzenet-küldésből származó szolgáltatói bevételek 66,3 százalékát teszi majd ki. Ez azt jelenti, hogy három éven belül négy mobiltelefonon küldött üzenetből legalább egy MMS lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Sony Ericsson: termékbemutató mobilshow
- Négy új Sony Ericsson mobil
- Sony Ericsson P1 okostelefon
- Sony Ericsson Walkman mobilok a Vodafone kínálatában
- Z750: a Sony Ericsson első, HSDPA képes mobiltelefonja
- Új walkman készüléket mutatott be a Sony Ericsson
- Sony Ericsson W660 Walkman mobiltelefon
- Professzionális fényképek könnyedén, telefonnal
- Sony Ericsson: új Walkman telefon
- Sony Ericsson: kilenc új mobilkészülék
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
HONOR tippek a gigabájtok jó kihasználásához
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.