Nő az online média olvasottsága

MTI Sajtóadatbank, 2003. június 20. 12:41
A magyarországi médiapiac egyik legfontosabb tendenciája az, hogy egyre inkább nő az online médiumok, "internetes újságok" olvasottsága, miközben a nyomtatott sajtótermékeké fokozatosan csökken.
Ezt Simó György, a Matáv-csoporthoz tartozó Axelero Rt. vezérigazgató-helyettese mondta újságíróknak csütörtökön Budapesten a társaság sajtóbeszélgetésén.

A vezérigazgató-helyettes aláhúzta: egyelőre nem érződnek az internetes piacon a kormányzatnak az internet használatát erősítő intézkedései. Jelenleg mintegy 1,8 millióan használják Magyarországon az internetet, a kívánatos az lenne, hogy 3-5 év távlatában mintegy 3 millió magyar állampolgár használná rendszeresen az internet lehetőségeit.

A társaság által fenntartott origo nevű portál első féléves bevételei 30 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, ez az arány meghaladja a teljes online hirdetési piac bővülését.

A bevételekről konkrét adatokat nem közöltek, mivel a Matáv tőzsdei cég, ezért tagvállalatainak teljesítményére is szigorú publikálási szabályok vonatkoznak.

"A cég tapasztalatai szerint a médiapiacon a visszaesés abból ered, hogy a nyomtatott sajtón belül a bulvárújságok olvasottsága stagnál, a politikai napilapoké esik" - mondta Weyer Balázs, az origo főszerkesztője.

Weyer Balázs kifejtette: az elmúlt évben az internetes megkeresések nagyarányú bővülését három tényező idézte elő: nagy szerepet játszott benne az, hogy a tavaly tavaszi országgyűlési választások vitáinak egy része gyakorlatilag az interneten keresztül folyt, ez a forgalmat nagymértékben megemelte.

A megkereséseket az is növelte, hogy az elmúlt évben a Japán és Dél-Korea közös rendezésében lebonyolított futball-világbajnokság időben és térben is távol volt az országtól, így az internetes "látogatások" megugrottak a futballszieszta idején. A harmadik ok pedig az volt, hogy tavaly ősszel elindultak a valóságshowk, amelyek népszerűsége kihatott a portálok látogatottságára is.

Az idei első félévben pedig az iraki háború volt az a jelentős világpolitikai esemény, amely idején nagymértékben megugrott az internetes megkeresés.

Ha a felméréseket vesszük alapul akkor különösen a 18-29 év közötti jelentős jövedelemmel rendelkező korcsoportban tapasztalható az, hogy az origo olvasóinak száma napjainkban már megegyezik a magyarországi legolvasottabb politikai napilapéval. Arra a kérdésre, hogy előző nap milyen orgánumot tekintettek át, mindkét esetben mintegy 40 ezren - ebben a korcsoportban - válaszolták azt, hogy a Népszabadságot és az origot nézték át - mutatott rá Weyer Balázs.

A tájékoztatón elhangzott: az origo bevételeinek napjainkban közel 75 százaléka származik az on-line hirdetésekből, ezek számottevő része azonban nem ügynökségeken keresztül, hanem egy közvetlen értékesítési csoport munkája révén, főleg kis- és közepes vállalkozásoktól folyik be. A bevételek fennmaradó részét részben az e kereskedelmi tevékenységből, részben az értéknövelt sms-szolgáltatásból, a logók kiközvetítéséből, illetve a csengőhangokból, valamint a tanácsadási tevékenységből könyveli el az origo.
Kulcsszavak: Origo portál Axelero

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36