300 ezer fölé emelkedett az internetbanking ügyfelek száma
-100 [teljes pesszimizmus] és a +100 [teljes optimizmus] skálán
Internetes banki ügyfelek
2003. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok kb. 304 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,7%-kal több, mint 3 hónappal és 48% több, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 59 ezer volt, ami 7%-os, illetve 74%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
* 2003. március 31-től az internetes pénzügyi szolgáltatást nyújtó takarékszövetkezetekkel együtt
A hitelintézetek előzetes adatai és a GKI becslése szerint 2003 végén több mint 330 ezer lakossági, illetve több mint 60 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.
2004 folyamán a GKI előrejelzése szerint a lakossági internetbanking ügyfelek száma további 28-30%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél is dinamikusabban akár 40%-kal is nőhet.
Internetes értékpapírügyfelek
Az elektronikus szolgáltatások terjedésével a bankok egyre szélesítik az elektronikus csatornákon kínált szolgáltatások körét. A jövőben várhatóan mind több bank jelenik meg a piacon internetes értékpapír-szolgáltatások nyújtásával.
Az internetes értékpapír-szolgáltatásokat már jelenleg is nyújtó bankok 2003 harmadik negyedévének végén kb. 20-21 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek. A bankok várakozásai és a GKI becslése alapján 2004 végére az ügyfélszám 27 ezer fölé nőhet.
Biztosítók internetes értékesítése
Az internetes értékesítésre leginkább alkalmas biztosítások több fajtája ma már megköthető a magyarországi biztosítók honlapjain. A legtöbb biztosítónál a lakásbiztosítások és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások szerződéskötésére van online lehetőség, melyeket az utazási biztosítások és a casco követ.
A biztosítók tervei szerint a következő 12 hónap során további társaságok indítanak be internetes casco és utasbiztosítást. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.
2003 első háromnegyed évében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíjbevétele a kötelező gépjármű-biztosítások esetében volt a legmagasabb, egyes cégeknél meghaladta az 1%-ot is.
Második helyen az utasbiztosítások állnak az internetes értékesítés részarányát tekintve. Ennél a biztosításfajtánál is található olyan biztosító, amelynek már 1%-nál több bevétele származik az internetes értékesítésből.
A lakásbiztosítások interneten keresztüli eladásának részaránya fél és egy százalék között mozgott 2003 első kilenc hónapjában. Interneten elérhetőek, azonban még minimális bevételt generálnak ezen az értékesítési csatornán a balesetbiztosítások és a casco szerződések. Ezek online értékesítésének részaránya szinte a nullával volt egyenlő a vizsgált időszakban.
- A felmérés 2003 novemberében zajlott le a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, teljeskörűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 78%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 60%-a képviseltette magát a felmérésben.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A profi hackerek és a szervezett bűnözés célba vették a világ legnagyobb pénzintézeteit
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Magyarországon még nem jellemző az e-banking
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Így lesz egy közösségi ötletből a Cápákat is vonzó innováció
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
A Continental a DeepDrive-val közösen fejleszt integrált fékkel ellátott kerékmeghajtást
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Digitális kikapcsolódás – ezt tedd zsebre
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.