Magasabb forgalom és alacsonyabb nyereség a Sony Ericssonnál
A Sony Ericsson még az átlagos készülék árat (ASP) is növelni tudta a negyedév folyamán: a harmadik negyedévi 157 euróról 160 euróra, miközben az elemzők a cég októberi előrejelzésének megfelelően 154 euróval számoltak.
Az adó előtti eredmény 140 millió euróra, az egy évvel korábbinak háromszorosára szökött fel, de 25 millió euróval maradt el az elemzői előrejelzésektől. A viszonylagos csökkenés oka a 3G technológia promóciós kampányának költsége, amellyel 2005-ös eladásait kívánja megalapozni a konszern. A vártnál alacsonyabb eredmény nem vont maga után negatív megítélést szakmai körökben, különösen a Samsung Electronics elmúlt heti kiábrándító adatainak a tükrében. A Samsung értékesítési darabszáma csökkent az előző negyedévhez viszonyítva, nyereségkulcsa pedig 3%-ra zuhant a korábbi 13%-ról, főként a Nokiával vívott késhegyre menő árharc miatt. A Nokia január 27-én teszi közzé negyedéves eredményét, az iparág harmadik legnagyobbika, a Motorola beszámolója pedig ma esedékes.
A Sony Ericsson megítélése szerint a piaci kondíciók kedvezőtlenebbek lesznek az idén mint 2004-ben. A tavalyi 620 millió darabos forgalomhoz képest az idén kevesebb mint tíz százalékos világpiaci növekedésre számít a cég ügyvezető elnökhelyettese Jan Wareby. Októberben még 10-20 százalékos éves piaci bővülés jelzett előre a konszern. A Samsung az elmúlt héten 100 millió darabos értékesítési előrejelzést tett az idei évre, azaz 16 százalékkal több készüléket kíván eladni a tavalyinál. A Sony Ericsson piaci részesedése Wareby szerint valamivel hét százalék feletti volt a negyedik negyedévben, azaz közel megegyező a harmadik negyedévivel. A Gartner piackutató cég a Sony Ericsson harmadik negyedévi piaci részesedését 6,4 százalékra, a második negyedévit pedig 6,6 százalékra teszi. Az idei első negyedévben a Sony Ericsson készülékek átlagos ára alacsonyabb lesz a negyedik negyedévi 160 eurónál. A telefonkészülékek iránti kereslet felfutása az év második felére várható.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).