Gyökeresen megváltozik a média- és szórakoztató ipar
IBM Media & Entertainment 2010
Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média eredő környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme, és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya.
A média figyelmének központjában az utóbbi áll; a vállalatok olyan termékeket próbálnak létrehozni, amelyek megragadják a felhasználó figyelmét. Csak kifinomult, információtechnológiailag megalapozott, variálható költségű irányítási, kapcsolattartási és tartalom-szolgáltatási rendszerek képzik majd az új médiaiparág alapját.
Tíz stratégia 2010-re
A tanulmány tíz taktikát ajánl a jövőben a siker érdekében:
1. A „digitális házat" tartsa rendben a tartalom létrehozásával, vagy annak digitális formába történő átalakításával.
2. A tartalmat értékelje és kezelje magas szintű rugalmassággal, hogy különböző árakon lehessen eladni azt, különböző elosztó csatornákon, a különböző fogyasztói típusok felé.
3. Legyen nyitott a tartalom terjesztése felé, az adott időtől vagy digitális platformtól függetlenül.
4. Legyen felkészülve több csomag forgalmazására, több árkategóriában, folyamatosan üzemelő ügyfélszolgálattal; ez az előző ponthoz kapcsolódó kiegészítés felhívja a figyelmet a piac hiányosságaira, és az üzleti fejlődés érdekében figyelembe veszi az adatok valós idejű elemzését is.
5. Nyisson meg a „digitális kaput" az online platformokra való dinamikus tartalom megtervezése, létrehozása, az abban való részvétel felé.
6. Alkosson új üzleti modelleket, fejlesszen ki új stratégiákat, új tartalmi ciklusokat, és indítson új tartalmi lehetőségeket.
7. Irányítson nyitottan, kommunikáljon a digitális infrastruktúrán keresztül valós időben; a nyitott szabványok a technikai platformoktól függetlenül teszik lehetővé a rendszerek közötti kapcsolatot.
8. Hozzon létre egy új, digitális technikán alapuló „üzleti hírszerzési" formát, amellyel növelheti az információszerzés hatékonyságát.
9. A hatékonyság és a fogyasztó érdeklődésének optimalizálása érdekében alkalmazzon társítási taktikákat; az üzenet általában érthető a vállalatok számára: egy vállalat a természetes adottságainak kiaknázására kell, hogy összpontosítson, kiegészítve azokat más, külső erőforrások bevonásával.
10. Alakuljon igényalapú üzletté. Egy olyan környezetben, ahol a média- és szórakoztató vállalatok versenynek vannak kitéve és elvárás a rugalmasság, az ügyfelekkel, a piaci lehetőségekkel, és a külső veszélyforrásokkal való gyors és gondos bánásmód.
Kapcsolódó cikkek
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.