Microsoft: fokozódó jelenlét a telekommunikáció terén
"Napjainkban a távközlési szolgáltatók jelentős piaci kihívásokkal küzdenek - megfelelő eszközök révén azonban óriási lehetőségeket rejt a piac és az egyre fejlődő technológia, ezek kiaknázásához ajánljuk fel partneri együttműködésünket" - mondta Knook. "A Microsoftnál arra törekszünk, hogy olyan szoftveralapú megoldásokat fejlesszünk ki a távközlési vállalatok számára, amelyek segítségével képesek lesznek megfelelni a távközlési piacon megjelenő új ügyféligényeknek, és ezzel fenntartani a fokozódó verseny miatt veszélybe került bevétel-növekedést. "
A távközlési iparág számára fejlesztett Microsoft megoldások kitűnő példája az idén februárban bejelentett Microsoft Connected Services Framework, amely révén a telekommunikációs cégek gyorsabban válaszolhatnak az ügyfeleik körében felmerülő új piaci igényekre. A Connected Services Framework alkalmazásával ugyanis a távközlési cégek a meglévő szolgáltatásaikból egyszerűen és gyorsan lesznek képesek új, összetett szolgáltatásokat létrehozni, és azt ügyfeleik rendelkezésére bocsátani. Ilyen összetett szolgáltatásra lehet példa egy mobiltelefonos jegyértékesítési rendszer és egy online zeneáruház összekapcsolása olyan módon, hogy ha egy előfizető a mobiltelefonján keresztül rendel mozijegyet, akkor a jegy mellé a szolgáltató felajánlhatja az adott film zenéjét csengőhangként.
Az anyavállalat törekvéseivel összhangban, a Microsoft Magyarország is folyamatosan keresi a távközlési vállalatokkal való együttműködés lehetőségét. Az elmúlt időszakban indult útjára számos úttörő jellegű közös program, ami azt sugallja, hogy itthon is valós piaci igény mutatkozik az IT és telekommunikációs szektor konvergenciájában rejlő szolgáltatások kiépítésére.
A Microsoft Magyarország és a T-Online Magyarország 2005. április 6-án indították el a magyar piacon egyedinek számító közös programjukat, melynek keretében a T-Online, az internet előfizetésekhez hasonló, havidíjas konstrukcióban értékesíti a Microsoft Windows XP és Office termékeit. Az új szolgáltatás a kedvező fizetési feltételek miatt, elsősorban az egyéni felhasználóknak, valamint a kis- és középvállalatoknak kínál előnyös megoldást. A bejelentés óta eltelt időszak eredményei azt mutatják, hogy a piacon példaértékű szolgáltatás, kedvező fogadtatásra talált. Az új fizetési konstrukcióban értékesített termékek száma július végére át fogja lépni az 1000 db-os határt, ami 10%-kal felülmúlja a kezdeményezésben résztvevő partnerek előzetes várakozásait. Az eredményekkel mindkét fél elégedett, és az eddigi sikereken felbuzdulva kilátásba helyezték az együttműködés továbbfejlesztését és kiterjesztését.
A Microsoft - a T-Online Magyarországgal való együttműködés mintájára - lehetőséget lát, és nyitott több, hasonló konstrukcióban működő, kezdeményezés beindítására.
"A távközlés mélyreható átalakulás előtt áll. A korábban csak telefonszolgáltatóként ismert cégek az új világban olyan igényekre is tudnak majd megoldást adni, amelyek megválaszolását ma még nem tőlük várják az ügyfelek. A megváltozott piaci környezetben új üzleti modellek is szükségesek. Ebben a folyamatban szeretnénk támogatni a magyar vezetékes és mobil szolgáltatókat - mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft IT a 2008-as pekingi olimpián
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Mobil vagy egymillió font?
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Open XML - A felhasználók döntenek dokumentumaik formátumáról
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Nem fejleszti tovább a Digital Image képkezelő szoftvert a Microsoft
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.