Az Európai Bizottság az adatok hosszabb ideig tartó megőrzésére kötelezné a telefonos és internetes szolgáltatókat
A bizottsági kezdeményezést EU-tisztségviselők szerint ősszel terjesztik majd a tagállamok és az Európai Parlament elé, s addig akár még változhatnak is egyes pontjai. A mostani dokumentum mindenesetre azt írná elő, hogy a telefonos cégek egy évig tárolják, ki kit hívott, mikor, s milyen időtartamra (azaz magát a beszélgetést, annak tartalmát nem), s ezeket az adatokat kérés esetén haladéktalanul adják át az illetékes hatóságoknak. Az internet szolgáltatóknál a megőrzési határidő fél év lenne.
Mivel jelenleg a legtöbb telefonos cég mindössze 3 hónapig őriz meg egyes adatokat számlázási célból, az új lépés komoly, egyes szakértők szerint akár több százmillió eurós költségekkel járna számukra. A bizottsági tervezet szerint ugyan a "bizonyított járulékos költségekért" a szolgáltatók kárpótlást kapnának, de ezt nem részletezi.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.