A T-Online harmadik negyedéve: tovább csökkent a profit

MTI Sajtóadatbank, 2005. november 9. 09:03
A T-Online, a Deutsche Telekom internetszolgáltatója a harmadik negyedévben is folytatta útját a lejtőn, de a jövendő emelkedés reményében: adózott eredménye 23,4 millió euróra csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 86,6 millióhoz képest.
A visszaesést változatlanul az ügyfélszerzés költségei, az átmeneti kedvezmények magyarázzák: a negyedévben a széles sávú internet-elérésben Európa-szerte 405 ezerrel növelték az ügyfelek számát, 4,58 millióra. A tavalyi harmadik negyedév végi 3,22 millióhoz képest 42,2 százalékkal több ügyfelük volt a széles sávú szolgáltatásban a harmadik negyedév végén. Németországon kívül egy év alatt 220 ezerrel, az előző negyedév végihez képest 64 ezerrel nőtt az ügyfelek száma, főleg a francia és spanyol piacot dicsérték. A harmadik volt az eddigi leggyorsabb negyedév az ügyfélszerzésben. Az egy évvel korábbi negyedévhez képest 37,3 százalékkal több volt az új ügyfelek száma a széles sávú szolgáltatásban, az előző negyedhez képest 69,7 százalékkal több.

A teljes ügyfélszám 13,82 millióra nőtt 13,37 millióhoz képest. Az értékesítés költsége 197,9 millió euróra ugrott az egy évvel korábbi 138,8 millióról.

Az üzemi eredmény 22,2 millió euróra zuhant 109,6 millióhoz képest, a pénzforgalmi többlet (EBITDA) 77 millió euróra fogyatkozott 134,5 millióhoz képest, a forgalom 505,8 millió euróra emelkedett 485,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél kedden.

A teljes forgalomhoz a Németországon kívüli piac hozzájárulása a harmadik negyedévben, 35,3 százalékos növekedéssel, 13,1 százalékos volt az egy évvel korábbi 11,5 százalék helyett.

Kedden megerősítették, hogy egész évre 285 millió eurós pénzforgalmi többletet és 2,1 milliárd eurós bevételt várnak.

A második negyedévben is gyengült a T-Online az adózott eredmény szintjén, így az első félévben az adózott eredménye összesen 105,9 millió euró volt, 34,5 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 161,6 milliónál. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 172,5 millió euróra fogyatkozott a tavalyi első félévi 248,3 millióhoz képest, a forgalom 1,04 milliárd euróra nőtt 988,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél szerdán.

Az eredményeket továbbra is a piaci terjeszkedés és a piacmegdolgozás-ügyfélszerzés költsége rontotta: az értékesítés teljes költsége 375,2 millió euróra nőtt a tavalyi első félévi 259,1 millióhoz képest, miközben a felhasználóktól kapott díjak, az árcsökkentés miatt, 253,7 millió euróra fogytak a tavalyi első félévi 296,6 millióhoz képest. A belépési díjakból a bevétel nőtt: 613,2 millió euróra 579,1 millióhoz képest. Összességében az egy ügyfélre jutó bevétel 15,1 euróra csökkent 15,7 euróhoz képest. 2007-ig 0,8-1,0 milliárd eurót költenek a hálózat fejlesztésére.

Az első negyedévben a T-Online adózott eredménye 61,7 millió euróra csökkent a tavalyi első negyedévi 79,3 millióhoz képest. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 96,6 millió euró volt, 18 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 117,7 milliónál, azoknak a piacmegdolgozó akcióknak a költségei miatt, amelyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A forgalom 508,8 millió euróra nőtt 488,8 millióhoz képest. A regisztrált ügyfelek száma 13,6 millió volt az első negyedév végén, a tavalyi első negyedév végi 13,4 millió helyett.

Tavaly a T-Online adózott eredménye 317 millió euró volt, a 2003-as, 145,7 millió eurós veszteség után. A pénzforgalmi többlet 472,3 millió euróra nőtt 317,7 millióról, a forgalom 2,012 milliárd euróra emelkedett 1,84 milliárdról.
Kulcsszavak: +céginfo T-Online

Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt

A kényelmünk visz a vesztünkbe: az interneten gyorsan akarunk lecsapni egy-egy jó ajánlatra és nem törődünk a biztonsággal – ennek köszönhetően újra gyorsan emelkedik a bankkártyás csalások aránya és az az összeg is, amit az ügyfelek a visszaélésekben elvesztenek. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint néhány lépéssel biztonságossá tudjuk tenni az internetes vásárlásainkat.

2024. április 29. 09:56

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

Minden eddiginél több programmal várta az ELTE IK a Lányok Napjára ellátogató középiskolásokat

Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.

2024. április 28. 17:21

Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek

Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!

2024. április 28. 15:43

A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig

Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.

2024. április 28. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50