EU: legkésőbb 2012-ben be kell vezetni az analóg helyett a digitális műsorszolgáltatást
Barsiné maga is azzal érvelt, hogy az analógról digitális műsorszórásra történő áttérés minden szinten előnyt jelent majd, és ez a lépés az EU versenyképességének fokozását célzó lisszaboni stratégiához is kapcsolódik. A fideszes képviselő hangsúlyozta, hogy
az Európai Parlament ipari bizottsága különös figyelemmel kíséri az átállás folyamatát, s ennek során a többletfrekvenciák sokrétű felhasználását kell biztosítani Európa minden tagországának. Barsiné a siker feltételének az összehangolt átállást mondta, s ennek érdekében javasolta egy európai digitális munkacsoport felállítását, amely figyelemmel kíséri majd a tagállamok előrehaladását és koordinálja a szabályozásokat.
A digitális sugárzásra való átállás kezdeményezője egyébként az Európai Bizottság. Az Európai Uniónak meg kell tenni ezt a lépést, ha nem akar lemaradni fő versenytársaitól, hiszen az Egyesült Államok 2009. január elsejével, Dél-Korea 2010-ben, Japán pedig 2011-ben be akarja szüntetni a földi analóg műsorszórást.
Az analóg földi sugárzás kikapcsolására egyébként az uniós tagállamok eddig a következő határidőket vállalták: 2010-ban vagy előbb megteszi ezt a lépést Ausztria, Finnország, Málta, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, 2012-ben, vagy előbb lép az ügyben Belgium (Flandria), Görögország, Magyarország, Nagy-Britannia, Szlovákia, Szlovénia. A többi tagállam még nem tette közzé átállási tervét, vagy nem jelölt meg határidőt.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.