Gazdaságos kórházi működés informatikai támogatással
Hatékony ellátásszervezés és gazdaságos működés a kisvárdai Felső-Szabolcsi Kórházban
A bevezetett medikai rendszer a teljes kórházi munkát, azaz a kórház 14 fekvőbeteg osztályát és 38 járóbeteg rendelését fedi le. A kórházi rendszer központi eleme az osztályos betegnyilvántartó modul, a betegekkel és kezelésükkel kapcsolatos összes adatot ebben rögzítik. Az integrált rendszer összes moduljával kétirányú, online kapcsolat működik, mely lehetővé teszi vizsgálatok kérését, indikálását, ill. az eredmények fogadását a hálózaton keresztül, ezzel teljesen kiváltva a hagyományos, papír alapú megoldásokat.
Az egészségügyi rendszer másik alapeleme az ambuláns - betegfelvételi és járóbeteg rendelési - informatikai modul. A betegfelvétel során a betegirányítási modullal együttműködve, a járóbetegszakellátás saját beteglistájában láthatja a beteget, és már csak a megjelenési adatok rögzítésére van szükség. Az elvégzett beavatkozások kiválasztását előre definiált panelek segítik, a gyógyszerek rendelését pedig a gyógyszerkészítményeket tartalmazó adatbázis támogatja. Az ellátás végén Ambuláns lap készül, melyet kinyomtatva a beteg is megkap.
A járó- és fekvőbeteg ellátáshoz a diagnosztikai hátteret a 13 munkahelyes röntgenosztály biztosítja. A beutaló elektronikus úton érkezik, ezt követően egy billentyű lenyomásával felkerül a vizsgálatkérés a munkalistára. Vizsgálat után néhány sablonszöveg kiválasztásával a lelet néhány másodperc alatt elkészíthető. A rendszer rögzíti a vizsgálat során felhasznált anyagokat, így lehetőség van a beküldő intézmények szerinti anyag-felhasználási kimutatás elkészítésére is. Ezen diagnosztikai területek munkája meggyorsítható egy ún. beszéd-felismerő modul segítségével, amely fejlesztést a közeli jövőben tervez bevezetni a kórház.
A másik nagy betegforgalmú terület a központi laboratórium. A labor modulnál többféle statisztikai kimutatására van mód (pl. napi statisztikák, validált listák, csúszó vizsgálatok listája, stb.).
A harmadik fő diagnosztikai terület a kórszövettani vizsgálatok területe. A feladatot az ambuláns és diagnosztikai elemekből származtatott pathológiai modul látja el.
A medikai rendszert adatbázis szinten integrálták a gazdasági rendszerhez, ennek eredményeképpen naprakészen követhetők, osztályokra lebontva, hogy ezek után milyen költséggel és bevétellel számolhat a kórház.
A jövő egyik fő fejlesztési iránya egy olyan webalapú információs- és csoportmunka-portál létrehozása, amely segíti a hatékony kapcsolattartást a háziorvosokkal ill. a régió egyéb intézményeivel. További, a Meditcommal közös fejlesztési elképzelés a digitális aláírás implementálása az orvosi folyamatokban, PACS (Digitális képtároló és képtovábbító rendszer) rendszer illesztése a betegadminisztrációs rendszerhez, valamint a HEFOP 4.4.ben megvalósuló intézményközi kommunikációs rendszerhez történő csatlakozás támogatása.
Összefoglalva tehát az informatikai rendszerek segítségével jól követhető folyamatoknak, a betegadminisztráció egyszerűsödésének köszönhetően több idő jut a gyógyító munkára és nem utolsó sorban ez a gyógyítás minőségi javulását is maga után vonja.
A MEDITCOM Kft. a hazai egészségügyi informatikai piac meghatározó szereplője, mind a fekvő-, mind a járóbeteg ellátó intézmények szintjén. Az ellátás informatizálásában szerzett tapasztalatokat pedig az ágazati integrációt célzó, ún. „ágazati informatikai projektek” területén kívánja tovább kamatoztatni. A cég a hagyományos intézményi informatikai rendszereken túl (osztályos, járóbeteg, kartonozó, UR/RTG, labor modulok) újszerű módon, teljes körű, komplex info-kommunikációs megoldásokat kínál. Az egészségügyben is megjelenő, központilag üzemeltetett szolgáltatás alapú megoldások mellett (pl: ASP), integrált belső informatikai rendszerek kiépítését, üzemeltetését, intézményi honlapok, portálok kiépítését biztosítja.
Kapcsolódó cikkek
- Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Beteggé tesz a Wii
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- Lakossági légszennyeződés-előrejelzés Londonban
- Magzati szívmonitoring a Pannontól
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
- Ingyenes elektronikus Braille szolgáltatás vakoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.