A Sony harmadik negyedéve: további javulás

MTI Sajtóadatbank, 2006. január 27. 08:49
A japán Sony Corp. továbbra is ütemesen javította eredményeit az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedében a gyengébb jennek, a növekvő játékeladásoknak és a pénzügyi részleg jó teljesítményének köszönhetően - amit a tavaly év végi tőzsdeboom segített -, és a cégcsoportnál már nem számítanak veszteségre az üzleti év egészében.
Az adózott eredménye 17,5 százalékkal 168,9 milliárd jenre (1,432 milliárd dollár) nőtt a 2004-es utolsó negyedévi 143,8 milliárdhoz képest. Az üzemi eredménye 46,8 százalékkal 202,8 milliárd jenre gyarapodott - messze meghaladva az elemzői jóslatok 92,5 milliárd jenes átlagát - 138,2 milliárdhoz képest, a forgalma 10,2 százalékkal 2,368 billió jenre (20,064 milliárd dollár) emelkedett 2,148 billióhoz képest.

A folyadékkristályos tévék és a digitális zenetárolók-lejátszók értékesítése nőtt, a plazmatévéké csökkent, ezzel az elektronikai részleg teljes értékesítése 4,7 százalékkal bővült. Az elektronikus játékok eladása 48,3 százalékkal szaporodott.

A csütörtöki beszámolóval együtt módosították az éves előrejelzést: most a márciussal záruló üzleti évre 70 milliárd jenes adózott eredményt várnak az októberben jósolt, 10 milliárdos veszteség helyett, az üzemi mérlegben 100 milliárd jenes többletre számítanak a korábban várt, 20 milliárd jenes hiány helyett, és 2 százalékkal 7,4 billió jenre növelték a forgalmi előrejelzést 7,25 billióról.

A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai cége sokáig a Sony volt, de nemrég második helyre szorította az ugyancsak japán Matsushita Electric Industrial Co. Ltd.

A második üzleti negyedévben még megterhelte az eredményeket a hagyományos tévékészülékek és a hordozható zenelejátszó készülékek csökkenő kereslete. A konszern új vezetője, Howard Stringer szerkezetátépítéssel kíván felzárkóznia a Matsushita és a Sharp mögé a lapképernyős tévékészülékek gyártásában és az Apple mögé a modern zenelejátszó készülékek gyártásában.

A szeptemberrel zárult negyedévben a Sony üzemi eredménye 52 százalékkal 65,92 milliárd jenre (471 millió euró) emelkedett az egy évvel korábbi 43,4 milliárd jenhez képest. A bevétel tartotta az előző évi 1,703 ezer milliárd jenes (12,19 milliárd euró) szintet.

A Sony Corp.-nél szeptemberben bejelentették, hogy három év alatt tízezer munkahelyet szüntetnek meg világszerte, ez az összesnek a 7 százaléka, és más átalakításokat is tesznek az évek óta gyenge üzletmenet javítására, egyebek között 20 százalékkal csökkentik a gyártott modellek számát.

Az átalakítással járó egyszeri könyvelési tételt 140 milliárd jenre emelték szeptemberben az eddigi 88 milliárd jenről. Egyszersmind már 2008. márciusig 200 milliárd jenes megtakarításra számítanak az intézkedések eredményeképp.

A szerkezeti programot ingatlanok, részvények és nem stratégiai vagyonrészek eladásából akarják finanszírozni.

Ezek a tavaly júniusban átalakított Sony-vezetés első nagyobb intézkedései. A vezetést azért alakították át - a vezérigazgatói posztot első ízben bízva külföldire, az amerikai Howard Stringerre -, mert a Sony helyzete a már két éve tartó, költséges belső reformok ellenére sem javult, egyebek között azért nem, mert túl költségesnek bizonyultak a beruházások a lapkák és más alkatrészek, többek közt a folyadékkristályos képernyők önálló gyártásába a kereslethez képest. A lapkák és a képernyők olcsóbbodását, a túlkínálat miatt, a szakgyártók is megszenvedik, de a Sonynál külön hatékonysági problémák is vannak, mondják az elemzők.

A zenekiadóval és amerikai filmstúdiókkal is rendelkező japán Sony és csoportja az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről 7,3 milliárd jenes adó utáni veszteséget jelentett július végén, az egy évvel korábbi 23,3 milliárdos adózott eredmény helyett. Az üzemi veszteség az első üzleti negyedévben 15,3 milliárd jen volt, az egy évvel korábbi 9,8 milliárdos többlet helyett.

A cégnél panaszolták a PlayStation gyenge forgalmát és a nagy versenyt is, amelyet egyebek közt az amerikai Apple Computer támaszt.

A tavaly márciussal zárult üzleti évben a Sony 163,8 milliárd jenre növelte az adózott eredményét az előző évi 88,5 milliárd jenről.

A film- és a zenekiadó részleg eredményei és a kisebb adóterhek ellensúlyozták az elektronikai részleg veszteségét. Az elemzők szerint elavult gyártmányszerkezetű elektronikai részleg, amely a bevétel kétharmadát adja, 34,3 milliárd jenes üzemi veszteséget szenvedett, a DVD-lejátszók, a tévék és a videokamerák olcsóbbodása miatt. Az elektronikai részleg ebben a pénzügyi évben egyvégtében harmadszor lesz veszteséges.

Az üzemi eredmény 113,92 milliárd jenre nőtt 98,9 milliárdról.
Kulcsszavak: +mérleg Sony

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 21:39

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 16:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38