Internet: új típusú szélessávú szolgáltatások versenye
Nemzetgazdasági szinten van pénz a digitális távközlési piac fejlesztésére, a politikai szándék és képesség azonban hiányzik - vélekedett a vezérigazgató. Hozzátette: a pazarlás és az allokáció hiánya veti vissza az ágazat fejlesztését.
Hangsúlyozta: a második Nemzeti Fejlesztési Tervben (II. NFT) a konvergenciát nem definiálták húzóelemként. Simó György elmondta: nem látja, hogy a politikai párbeszéd az egészségügy és az autópálya mellett a szélessáv felé is eltolódott volna.
A szélessáv terjedése nem sikertörténet - jelentette ki Simó György. Utalt arra, hogy a 100 lakosra jutó szélessávú előfizetések száma a 2004-es 3,1 után tavaly még mindig csak 5,2-re nőtt, amivel Magyarország az uniós lista végén áll. Ismertetése szerint a szélessávú penetráció a tavaly mért 13 százalékról 2008-ra várhatóan 33 százalékra nő.
A vezérigazgató a piac új elemeként az internetes televíziózás turbulensen fejlődő technológiáját említette. Vélekedése szerint a szélessáv nyújtotta új lehetőségek között a vállalatok a kitörés irányát keresik. Hozzátette: a médiamix jelenleg 1 százalékát képviselő internetes költések területén "robbanás fog történni".
A szintén fejlődő, mobiltelefonon keresztüli televíziós műsorszolgáltatásról szólva hangsúlyozta: kérdés, hogy ezt a kereskedelmet folyamatosan generáló célokra használják-e majd, és beépül-e szervesen a fogyasztási kultúrába.
Egy felmérés adatai alapján elmondta: az internet használata szorosan összefügg az iskolázottsággal, a lakóhellyel és az életkorral. Szólt arról, hogy a háztartások 65 százalékát adó 60 éven felüliek körében mindössze 6 százalékra tehető az internethasználat.
A piac szabályozásáért felelős Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) feladata az internet alapú televíziós műsorszolgáltatás szabályozási hátterének megalkotása - mondta Rozgonyi Krisztina, a hatóság tanácstagja.
Úgy vélte, hogy a fejlesztéseket az elavult médiaszabályozás, és a koncepciótlan médiapolitika gátolja, ezért az NHH az új technológiák megjelenését semmilyen módon nem gátló, versenyközpontú szemléletrendszer kialakítását is célul tűzte ki.
Kapcsolódó cikkek
- 300 millió szélessávú internetező világszerte
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- Három-négy éven belül minden oktatási intézményben lesz internetkapcsolat
- NETWORKSHOP 2007 - Informatikai konferencia
- 2010-re megduplázódik az internet-előfizetők száma
- Cisco Broadband Barométer
- Móron és környékén is az Albacomp fejlesztheti a szélessávú internetes hálózatot
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.