LCD televízió az Albacomp-tól
„Több tényező is szólt az LCD televízió-gyártás beindítása mellett. Egyrészt fontos számunkra, hogy jobban ki tudjuk használni a gyártási kapacitásunkat. Másrészt mi is érzékeljük azt a tendenciát, hogy az otthoni szórakoztatás hangsúlya egyre inkább PC alapúvá válik, és ebben a környezetben ma már az LCD képernyő az elfogadott kijelző. A termék szervesen illeszkedik a kínálatunkba, leginkább a digitális otthon középpontjába szánt Albacomp Activa MediaCenter PC-vel egészítik ki jól egymást. Nem utolsósorban pedig úgy látjuk, hogy az ázsiai gyártású termékekkel szemben előnnyel indulnak az uniós gyártású termékek, így az LCD televíziók is” – mondta el Laufer Tamás, az Albacomp Rt. vezérigazgatója.
„Hagyományosan magyar érték a kreativitás, az innovációra való készség, és innovativitásával az Albacomp mindig vezető szerepet vitt a hazai IT-cégek mezőnyében. A cég huszonegy éves történetében nem egy példát lehet sorolni a világszínvonalú újításokra. A magas hozzáadott értékkel termelő vállalkozások jelenítik meg a valódi kitörési pontokat hazánk számára. A kormányzat mindig támogatta és támogatni fogja az Albacomphoz hasonló teljesítményt nyújtó magyar vállalatokat, hiszen a magyar IT szektor jelentősen hozzájárul a XXI. századi, modern Magyarország sikeréhez” – nyilatkozta Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter.
„2005-ben körülbelül 20 millió darab új LCD televíziót adtak el világszerte, ebből hazánkban mintegy 30 ezer darabot. Számításaink szerint 2006-ban Magyarországon 100 százalékos növekedés várható. Piaci elemzők szerint az árak 2008-ra mintegy harmadára fognak visszaesni, ennek egy része erre az évre várható. A keresletet növelő másik tényező az idei labdarúgó világbajnokság lesz, ilyenkor ugyanis mindig látványosan nő a televíziókészülékek eladása” – mondta el Papp István, az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing igazgatója.
Az Albacomp ugyancsak közzétette a 2005. évre vonatkozó üzleti eredményeit. A vállalat belső gyorsjelentése alapján az elmúlt évben az Albacomp Csoport 17 milliárd forintos, míg az Albacomp Rt. 14,5 milliárd forintos árbevételt könyvelt el. Előzetes adatok alapján az Albacomp Rt. üzemi eredménye 370 millió forint, amely 10%-os növekedést mutat az elmúlt évhez képest.
Az Albacomp Rt. 2005-ben a PC, a noteszgép- és a szerverpiacon egyaránt növelte eladásait. A részvénytársaság az elmúlt év során mintegy 37 ezer számítógépet értékesített: 7500 darabot az Európai Unióban, 29500 darabot pedig hazánkban – ebből 19700 PC-t, 9500 noteszgépet és 340 szervert.
Az Albacomp Rt. az elmúlt évben a szolgáltatások, így a rendszerintegráció és az outsourcing területén is megerősítette pozícióját. Az APEH, az OITH, a Hódmezővásárhelyi Önkormányzat csupán néhány azok közül a nagyobb megrendelők közül, amelyek tavaly igénybe vették az Albacomp szolgáltatásait.
Az Albacomp 2005-ben stratégiai megállapodást kötött a CA-val, a világ egyik vezető rendszerfelügyeleti szoftvereket fejlesztő cégével, mely megállapodás értelmében a székesfehérvári vállalat a CA rendszerfelügyeleti, IT-biztonság felügyeleti és adattárolás felügyeleti termékcsaládjainak értékesítési, implementációs és támogatási tevékenységét látja el. Az együttműködés keretében az Albacomp megszerezte a CA legmagasabb szintű, Premier Enterprise Solution Provider Partner (Premier ESP) minősítését. Az Albacomp az elmúlt évben ezen kívül a „HP legnagyobb partnere”, a „SUN leginnovatívabb partnere” és a „Microsoft kiemelt GTM (go-to-market) partnere” elismerést is kiérdemelte.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával
- Fantasztikus színek a Samsung Tulipán tévéin
- A SHARP viszonteladókat keres Magyarországon
- Újabb Samsung LCD HDTV-k
- Hogyan ne nyírjuk ki férjünk lapostévéjét
- 5 méteres LED-alapú HDTV a Cebit-en
- Új noname piaci szereplő szorítja le az LCD-tv árakat
- 5 éven belül megháromszorozódik a HDTV-s háztartások száma
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az akkumulátor a telefon lelke
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
1 év alatt közel 12 évet parkoltak az autósok a Yettel mobilparkolással
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR uralta 2024 elején a kínai okostelefonos piacot
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.