Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 8. 08:47
Tavaly a negyedik negyedévben tovább folytatódott a vezetékes vonalak számának csökkenése, a mobil-előfizetések száma viszont túllépte a 9,3 milliót - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
A mobiltelefonokról kezdeményezett beszélgetések összesített percideje ismét meghaladta a vezetékes hálózatban indított hívások időtartamát.

A KSH közlése szerint a mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 246 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9,3 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma, szakítva a korábbi időszakokban tapasztalt csökkenő tendenciával, növekedett.

Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 593 ezerrel, 7 százalékkal lett nőtt. A növekedés éves üteme a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 92,5 volt.

A mobilhálózatban a negyedév folyamán 18 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 31 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő.

Egy előfizetésre 2005 IV. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 279 perc beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.

A vezetékes fővonalak száma tovább csökkent: 2005. IV. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 124 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban, és 41 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 34,2 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma 8 százalékkal csökkent az előző év IV. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama 2 százalékkal mérséklődött.

Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 704 perc volt, valamivel több, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Miközben egy év alatt a beszélgetések száma - internethívások nélkül - 6 százalékkal csökkent, a hívások időtartama majdnem 20 százalékkal nőtt. Továbbra is jellemző, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.

A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is 36 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Tavaly a IV. negyedévében az internetszolgáltatók száma 201 volt, 105-tel több, mint egy évvel korábban. A piac erősen koncentrált, az előfizetések 90 százalékát 17 cég mondhatja magáénak.

A múlt év negyedik negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 907 ezret, 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban, és 9 százalékkal, mint az előző negyedév végén.

Az internet-előfizetők körében - már 2004-ben is zajló – a jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A szélessávú előfizetések aránya majdnem 2,5-szer akkora, mint a kapcsolt vonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen.

Az összes előfizetéseken belül 2004 IV. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.

Az internet-szolgáltatásokból származó nettó árbevétel a negyedik negyedévben majdnem elérte a 17 milliárd forintot, 32 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50