Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
A KSH közlése szerint a mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 246 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9,3 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma, szakítva a korábbi időszakokban tapasztalt csökkenő tendenciával, növekedett.
Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 593 ezerrel, 7 százalékkal lett nőtt. A növekedés éves üteme a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 92,5 volt.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 18 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 31 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő.
Egy előfizetésre 2005 IV. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 279 perc beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.
A vezetékes fővonalak száma tovább csökkent: 2005. IV. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 124 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban, és 41 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 34,2 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 8 százalékkal csökkent az előző év IV. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama 2 százalékkal mérséklődött.
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 704 perc volt, valamivel több, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Miközben egy év alatt a beszélgetések száma - internethívások nélkül - 6 százalékkal csökkent, a hívások időtartama majdnem 20 százalékkal nőtt. Továbbra is jellemző, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.
A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is 36 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Tavaly a IV. negyedévében az internetszolgáltatók száma 201 volt, 105-tel több, mint egy évvel korábban. A piac erősen koncentrált, az előfizetések 90 százalékát 17 cég mondhatja magáénak.
A múlt év negyedik negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 907 ezret, 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban, és 9 százalékkal, mint az előző negyedév végén.
Az internet-előfizetők körében - már 2004-ben is zajló – a jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A szélessávú előfizetések aránya majdnem 2,5-szer akkora, mint a kapcsolt vonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen.
Az összes előfizetéseken belül 2004 IV. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.
Az internet-szolgáltatásokból származó nettó árbevétel a negyedik negyedévben majdnem elérte a 17 milliárd forintot, 32 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Az Ericsson 43 Gb/s sebességű optikai átviteli technológiát tesztel
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A Skype ingyenessé teszi a vezetékes hálózat felé kezdeményezett hívásokat
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.