[origo]: folyamatos fejlesztések, új szolgáltatások és bővülő tartalmak

forrás Prim Online, 2006. június 19. 13:49
Az [origo] számos új szolgáltatással és bővülő tartalommal kezdte meg 2006. év második felét.
A T-Online Magyarország és a Blogter.hu a napokban együttműködési szerződést írt alá. A stratégiai együttműködés nyomán az [origo]-n, a t-online.hu-n illetve a G-Portálon megjelenőblogokat a későbbiekben a Blogter fogja fejleszteni, illetve a szerkesztett tartalomhoz kapcsolódó blogok a blogter.hu-n lesznek megtalálhatók. A Blogter lett az [origo] hivatalos blogszolgáltatása és a portál csatornái között elérhetővé válik, azaz ha valaki blogot szeretne készíteni, akkor ebben a web 2.0-s szolgáltatásban teheti meg.

Magyarország legnépszerűbb közösségi portálja, az iWiW felhasználói száma az április 28-án bejelentett akvizíció óta folyamatosan növekszik: június közepére elérte a 930 000 fős regisztrált létszámot, a használói között a rendszer 55 milliónál több kapcsolatot tart nyilván.

A T-Online Magyarország által az elmúlt időszakban végrehajtott másik akvizíciójával, az Adnetwork Kft. megvásárlásával az [origo] 16 fős értékesítési szervezete értékesítési központtá (sales house) alakult, vagyis az [origo] így már mások tulajdonában lévő online felületeket is értékesít.

Az [origo] az elmúlt időszakban az alábbi szolgáltatásokat és új tartalmakat hozta létre:

  • Foci VB melléklet - A futball-világbajnokság alatt a látogatók magyar nyelvű, négyperces összefoglalókat tekinthetnek meg. A letölthető videókat a mérkőzéseket követő két órán belül - on-demand (utólag és tetszőleges időpontban) módon - mindenki ingyenesen megnézheti. A vébére hangolás céljából az [origo] tavasszal foci vébéhez kapcsolódó kvízjátékot is indított, valamint helyszíni tudósítóval élőben közvetít az eseményről.
  • Szabad Net - A naponta frissülő melléklet az 1956-os események tiszteletére, és annak ötvenéves évfordulója alkalmából készül. Az oldal készítői elképzelték, milyen lenne, ha már 1956-ban is lett volna internet. A cikkek a korabeli sajtóból, az éppen 50 évvel ezelőtti számokból állnak össze. Mivel a sajtó abban az időben nem tájékoztatott teljes körűen, az [origo] szerkesztői magyarázatokkal látják el az anyagokat. A melléklet december elejéig folyamatosan bővül.
  • Álomsláger - Az [origo] portál és a Sláger Rádió közös játékában az elmúlt évtizedek tíz legemlékezetesebb magyar slágere kerestetik - természetesen a zeneszerető olvasók bevonásával. A látogatók segítségével négy hónap alatt kiderül, melyek korunk "legnagyobb dalai". Jelenleg egy 500-as listán szereplő slágerekre lehet szavazni, a következő körben 60-ra szűkül a kedvenc dalok listája.
  • Szótár - Az [origo] nemrég hosszú távú együttműködést kötött a Sztakival, a legnépszerűbb online szótárak fejlesztőjével, amelynek eredményeként ezentúl az [origo] portfólióba tartozik az angol, a német, az olasz, a francia, a holland és a lengyel online szótár.
  • Websztár - Az [origo]-n történő keresések alapján a portál szerkesztői naponta megrajzolják a tömegérdeklődés változásának görbéjét. Egy hete például éppen Shakira, Rúzsa Magdolna, a Tokio Hotel, a bolgár tengerpart, Pécs, Südi Iringó, az Abba és Neil Young napja volt.
  • Ingatlan rovat - A februárban indult új rovat az ingatlan-apróhirdetésektől az online megköthető lakás-előtakarákossági szerződésen át és az ingatlanokkal kapcsolatos piaci hírekig terjed.
  • Társkereső - Az egyre nagyobb érdeklődésnek köszönhetően a portál megújította társkeresőjét, amely mostantól love.origo.hu néven fut.
  • G-Portál - A tavaly decemberben indított tiniportál immár napi 170 ezer látogatóval büszkélkedhet. A G-Portál már több mint 400 ezer regisztrált felhasználó 90 ezer portálját szolgálja ki.

Online médiapiaci növekedés


2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI) részt vevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió)
reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedést jelent a tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer forinthoz képest.

Az [origo] portfólió folyamatosan növekvő látogatottsága és a piacbővülés az értékesítési adatokban is jól nyomon követhető: a portfólió bevételei a MOHI-t meghaladó mértékben emelkedtek 2006 első három hónapjában, és az elmúlt hónapban a hirdetési bevétele áttörte a 200 millió forintos határt. Mindez annak tükrében számottevő, hogy éppen két éve haladta meg először a havi 100 millió forintos "küszöböt". A tiszta online hirdetési árbevételek - vagyis a barterbevételeket és egyéb nem hirdetésjellegű bevételeket, valamint az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó forgalom - eddig mért legnagyobb negyedéves bővülése egyes megfigyelők szerint annak köszönhető, hogy a politikai pártok a webes felületeket is intenzíven vásárolták a kampány során.

A MOHI az online hirdetési piac egyetlen valóságos bevételekre alapuló indexe. 2005-ben 2004-hez képest a MOHI 40 százalék körüli növekedést mért.
Kulcsszavak: Origo

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50