Menedzselt ügyfélkapcsolatok

Galvács László, 1999. december 1. 21:19
Érdekes, a fejlesztők valahogy mindig azt képzelik, hogy újdonságaik már a piacra dobás másnapján elterjednek, és valami belső kényszer folytán máris újabb megoldásokon törik a fejüket. Füzes Péter, a Lucent Technologies igazgatója például úgy véli, arról nem érdemes beszélni, hogy mi a call center lényege, mert már tudják a felhasználók. A november 25-én tartott callcenter-szemináriumon így immár egy új kifejezéssel, a CRM-mel (Customer Relationship Management) ismerkedett a mintegy kétszáz résztvevő.
Az utóbbi években ugyan mind több cég igyekszik call centerekkel fejleszteni ügyfélszolgálatát, de azért talán túlzás azt állítani, hogy a felhasználók túlléptek a híváskezelő központok első generációján. A call centertől a CRM-ig vezető utat olyan mérföldkövek jelzik, mint a CMS, az IVR, a CTI és az internet. Kétségtelen, hogy mindezek létező megoldások, legfeljebb az a kérdés, hogy az ügyfélkiszolgálás tökéletesítésén munkálkodó vállalatok hol tartanak ezen az úton. Az persze érthető, ha a call centerben piacvezető és fejlesztésben élenjáró Lucent szemináriumán a legújabb eredményekről számolnak be.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a vállatoknál tipikusan funkciók szerint csoportosított szervezeti egységek működnek, s ezek legtöbbjének van valamilyen kapcsolata az ügyfelekkel (vevőszolgálat, szerviz, üzletkötés, szállítás, számlázás stb.). Mindezeknek gyakran külön információs rendszerük van. Ebben a felépítésben személytelen a kapcsolat, téves (és nem egységes) vevőkép alakul ki, rossz a kommunikáció, és nem megfelelő a bánásmód. A vevők személyre szabott kiszolgálást igényelnek, és elvárják, hogy bármelyik részleggel legyen is dolguk, a cég ismerje ügyüket, és egységes bánásmódban részesítse őket. Ideális a vevőkapcsolat, ha az ügyfél egy egységnek látja a céget, ahol mindenki része a vevőkapcsolatnak, megfelelő az információelosztás és -megosztás.

A vevőcentrikus kiszolgálást segíti a CRM, amely nem annyira termék, mint inkább gondolkodásmód. Az ügyfélkapcsolatok menedzselése lényegében a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat komplex megközelítési módja, melynek révén a cégek hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építhetnek ki, s ezzel növelhetik üzleti teljesítményüket. A Lucent becslései szerint a CRM-megoldások piaca jelenleg 22 milliárd dollár körüli, s évi 30 százalékos ütemben bővül.

A Lucent legújabb eszköze a CRM Central 2000. Ez lehetőséget ad a különböző médiumokon beérkező információk (hang, fax, adat, video, internet) egységes kezelésére (front office), a meglévő vállalatirányítási rendszerekkel (SAP, MFG, PeopleSoft) való adatcserére és integrációra (back office), az egyéb rendszerelemek integrálására, valamint a szervezet teljes kommunikációs folyamatainak központi helyről való menedzselésére (workflow-menedzsment).

Az ügyfélkapcsolati feladatok és eszközök összetettségéből következik, hogy a CRM-rendszerek elemei gyakran több gyártótól származnak. A kompatibilitás és együttműködés érdekében a Lucent technológiai szövetségeseket tömörítő hálózatot létesít. A CRM Solutions Alliance Network programjában részt vevő hardver- és szoftverszállítók, a termék értékét növelő viszonteladók és rendszerintegrátorok a Lucenttel közösen kínálhatnak integrált megoldásokat, amelyek segítséget nyújtanak a tartós ügyfélkapcsolatot építő cégeknek. A Lucent három kategóriát létesített e szövetség tagjai számára: alkalmazásfejlesztők, technológiai szövetségesek és rendszerintegrátorok.

Magyarországon ma körülbelül 70 call center működik, a telefonos ügyintézők száma mintegy 4200, ami a munkaképes korú lakossághoz viszonyítva 0,14 százalék. (Portugáliában ez az arány 0,4, Németországban 0,9, Angliában 1,3%.) A 2003-ra szóló hazai előrejelzések szerint az ügyintézők száma akkor 10-11 ezer körül lesz (0,35%). A call centerek közel 30 százalékának lesz webes kapcsolata, várhatóan megjelennek a szakosodott callcenter-szolgáltatók. Az előretörés területe a közüzemi szolgáltatás, a nyugdíj- és egészségbiztosítás, a kereskedelem és az értékesítés, a helpdesk-szolgáltatás, valamint a turizmus.

Kulcsszavak: Lucent CRM call center trend

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?

Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.

2024. május 3. 09:54

Reprezentatív kutatás a magyarok klímavásárlási szokásairól

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 20:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14