Menedzselt ügyfélkapcsolatok
A gyakorlat azt mutatja, hogy a vállatoknál tipikusan funkciók szerint csoportosított szervezeti egységek működnek, s ezek legtöbbjének van valamilyen kapcsolata az ügyfelekkel (vevőszolgálat, szerviz, üzletkötés, szállítás, számlázás stb.). Mindezeknek gyakran külön információs rendszerük van. Ebben a felépítésben személytelen a kapcsolat, téves (és nem egységes) vevőkép alakul ki, rossz a kommunikáció, és nem megfelelő a bánásmód. A vevők személyre szabott kiszolgálást igényelnek, és elvárják, hogy bármelyik részleggel legyen is dolguk, a cég ismerje ügyüket, és egységes bánásmódban részesítse őket. Ideális a vevőkapcsolat, ha az ügyfél egy egységnek látja a céget, ahol mindenki része a vevőkapcsolatnak, megfelelő az információelosztás és -megosztás.
A vevőcentrikus kiszolgálást segíti a CRM, amely nem annyira termék, mint inkább gondolkodásmód. Az ügyfélkapcsolatok menedzselése lényegében a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat komplex megközelítési módja, melynek révén a cégek hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építhetnek ki, s ezzel növelhetik üzleti teljesítményüket. A Lucent becslései szerint a CRM-megoldások piaca jelenleg 22 milliárd dollár körüli, s évi 30 százalékos ütemben bővül.
A Lucent legújabb eszköze a CRM Central 2000. Ez lehetőséget ad a különböző médiumokon beérkező információk (hang, fax, adat, video, internet) egységes kezelésére (front office), a meglévő vállalatirányítási rendszerekkel (SAP, MFG, PeopleSoft) való adatcserére és integrációra (back office), az egyéb rendszerelemek integrálására, valamint a szervezet teljes kommunikációs folyamatainak központi helyről való menedzselésére (workflow-menedzsment).
Az ügyfélkapcsolati feladatok és eszközök összetettségéből következik, hogy a CRM-rendszerek elemei gyakran több gyártótól származnak. A kompatibilitás és együttműködés érdekében a Lucent technológiai szövetségeseket tömörítő hálózatot létesít. A CRM Solutions Alliance Network programjában részt vevő hardver- és szoftverszállítók, a termék értékét növelő viszonteladók és rendszerintegrátorok a Lucenttel közösen kínálhatnak integrált megoldásokat, amelyek segítséget nyújtanak a tartós ügyfélkapcsolatot építő cégeknek. A Lucent három kategóriát létesített e szövetség tagjai számára: alkalmazásfejlesztők, technológiai szövetségesek és rendszerintegrátorok.
Magyarországon ma körülbelül 70 call center működik, a telefonos ügyintézők száma mintegy 4200, ami a munkaképes korú lakossághoz viszonyítva 0,14 százalék. (Portugáliában ez az arány 0,4, Németországban 0,9, Angliában 1,3%.) A 2003-ra szóló hazai előrejelzések szerint az ügyintézők száma akkor 10-11 ezer körül lesz (0,35%). A call centerek közel 30 százalékának lesz webes kapcsolata, várhatóan megjelennek a szakosodott callcenter-szolgáltatók. Az előretörés területe a közüzemi szolgáltatás, a nyugdíj- és egészségbiztosítás, a kereskedelem és az értékesítés, a helpdesk-szolgáltatás, valamint a turizmus.
Kapcsolódó cikkek
- Egységes kommunikációs megoldás az Avaya-tól
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- Kevéssé hatékony szolgáltatások veszélyeztetik az ügyfélkapcsolatokat
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
Reprezentatív kutatás a magyarok klímavásárlási szokásairól
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.