Hitachi első félév: tovább csökkent a profit
A korábbinál jobban bíznak viszont a lapos képernyős tévékben. A Hitachi szakértői szerint a plazmatévék az idén - a március végéig tartó pénzügyi évben - csak 20 százalékkal olcsóbbodnak az előző évhez képest, és nem pedig 30 százalékkal, ahogyan korábban várták.
Jó a kereslet a negyven hüvelykesnél nagyobb képernyőjű plazmatévék iránt, és mivel a nagyobb kategóriát kevésbé nyomasztja a folyadékkristályos képernyőjű tévék versenye, a vártnál kisebb az általános nyomás az árakra, mondta a Hitachi alelnöke, Ebata Makoto szeptemberben újságíróknak.
A Hitachi üzemi eredménye 19,86 milliárd jenre csökkent 77,75 milliárdhoz képest.
A bevétel, 4,771 billió jen, 8,1 százalékkal több volt az egy évvel azelőtti 4,413 billiónál.
Az egész üzleti évre is veszteséget jeleztek kedden: 55 milliárd jen erejéig adó után. A forgalmat 9,74 billió jenre várják a cégnél. Ezek azonosak a szeptemberben már rontott vállalati előrejelzésekkel.
Az előző, márciussal végződött pénzügyi évben a Hitachi 37,32 milliárd jen adózott eredményt ért el, 27,5 százalékkal kevesebbet az előző évi 51,5 milliárdnál.
A visszaesést a veszteséges lapostévé- és merevlemezmeghajtó-részleg okozta. A folyadékkristályos képernyők is hozzájárultak a profit csökkenéséhez, a meredek piaci áresés miatt. Ezeket a gondokat nem ellensúlyozták eléggé a nyereséges üzletágak, köztük az építőipari gépgyártás.
Az üzemi eredménye 256,01 milliárd jenre csökkent 279,06 milliárdról, a forgalma 4,8 százalékkal 9,465 billió jenre emelkedett 9,027 billióról.
Kapcsolódó cikkek
- Egymás plazma paneljeit kínálja a Matsushita és a Hitachi
- 200 gigás Blu-ray lemez
- Három új Hitachi merevlemezes meghajtó
- "Blu-ray kamkorder" a CES-en
- Terabyte-os PC meghajtó a Hitachitól
- 800 x 480 képpontos Hitachi mobilkijelző
- Hitachi pengeszerverek Xeon és Itanium 2 processzorokkal
- Új, nagy kapacitású 3,5 hüvelykes Hitachi merevlemezes meghajtók
- Már a Hitachi is akkukat hív vissza
- A Hitachi televízió-összeszerelő üzemet létesít Csehországban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.