Romániában is viszonylag lassan terjed a 3G mobilszolgáltatás
A romániai helyzet nagyjából a nemzetközi állapotokat tükrözi. A Wireless Intelligence piackutató vállalat által készített tanulmány szerint az idén június végén Nyugat- és Kelet-Európában használatban lévő 720 millió mobiltelefonból 38,6 millió vesz igénybe 3G szolgáltatást, ami 5,4 százaléka az összesnek. Június végén világszerte 72 millió felhasználója volt a 3G szolgáltatásoknak a GSM Association adatai szerint, ami pedig alig öt százaléka a közel kétmilliárdos mobil előfizetői számnak. A szervezet előrejelzése szerint az idei év végére a 3G előfizetők száma eléri a 111 milliót. Ezzel szemben a Strategy Analytics úgy látja, hogy az idei év elején elérte a 100 milliót a 3G felhasználók száma világszerte és június végére már 106 milliót jelzett előre.
A két meglévő 3G szolgáltató által végrehajtott és a két további tendernyertes által tervezett hálózatfejlesztési beruházások összege nem ismert. Az Orange az idei második félévre 23 millió eurós beruházást jelentett be 3G hálózatának kiterjesztésére 20 városra az év végéig. Richard Moat, az Orange Romaina ügyvezető igazgatója a bejelentés megtételekor azt is közölte, hogy a szolgáltatási ág a működés megkezdését követő harmadik évben éri el fedezeti pontját. A nemzetközi porondon dollármilliárdokat fordítottak a szolgáltatók licencek megszerzésére és hálózatfejlesztésekre 2-5 éves megtérülési periódus mellett. A Vodafone nem hozta nyilvánosságra sem a 3G hálózatának fejlesztésére fordított összegeket, sem a legutóbb megkezdett szolgáltatása a HSDPA költségeit. Az októberi licencnyerteseknek, a RCS&RDS és Telemobil vállalatoknak licenceik megtartásához legalább 200 millió dollárt kell fektetniük hálózat fejlesztésbe.
Az idén korábban nemzetközi elemző cégek figyelmeztetést tettek közzé a WiMAX technológia által a 3G szolgáltatókra gyakorolt fenyegetésről. Amennyiben a technológia bevezetésre kerül, a 3G szolgáltatás elavul, mielőtt még széles körű használatba került volna, de azt követően, hogy az európai szolgáltatók már 100 milliárd eurót fektettek a szolgáltatási licencek megszerzésébe és további milliárdokat a szükséges infrastruktúra telepítésébe. A mobiltelefon-felhasználók manapság is leginkább az alapfunkciókat veszik igénybe, nevezetesen mindenekelőtt a beszédforgalmazást, ahogy az a mobiltársaságok eredménybeszámolóiból és a bevételek megoszlásából egyértelműen kiderül. A társaságok legnagyobb aggodalma az, hogy a 3G szolgáltatás terjedésének szerény mértéke nem igazolja a technológiába fektetett óriási összegeket.
A szeptember 30-án zár első üzleti félévében a Vodafone bevételének 72 százaléka származott beszédforgalmazó szolgáltatásokból. A Vodafone Romania már 23 városra terjesztette ki 3G szolgáltatását, az Orange szolgáltatása pedig tíz várost fed le. Az Orange bevételének 7,9 százaléka származott nem beszédforgalmazási szolgáltatásokból az idei harmadik negyedévben. Az Orange 2007-ben 3G szolgáltatását kiterjeszti az összes megyei központra és bevezeti a HSDPA szolgáltatást is, amit a Vodafone az idén ősszel indított be. Az Orange 3G népszerűsítési stratégiájának fő csapásiránya a szolgáltatás elérhetővé tétele a feltöltőkártyás ügyfelek számára is.
Szakértők szerint a legnagyobb kihívást a felhasználók számára vonzó 3G tartalomszolgáltatások kifejlesztése jelenti, mivel a jelenlegi legnagyobb szolgáltatáskategóriák, mint a videoműsorszórás, a videotelefon, a zeneszámletöltés és a mobilinternet vagy túl drágák, vagy nem elég praktikusak. Az IDC tanulmánya szerint a szolgáltatás alacsony ütemű elterjedéséhez kezdetben a megfelelő készülékek hiánya is hozzájárult. Az idei harmadik negyedévben azonban a promóciós kampányoknak és a készülékválaszték bővülésének köszönhetően már a korábbinál nagyobb ütemet ért el.
Kapcsolódó cikkek
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Szélessávú internetszolgáltatásokban erősít a Vodafone
- Mobiltelevíziós teszt az Antenna Hungária és a T-Mobile közreműködésével
- T-Mobile: még több internet változatlan áron
- Romániában nyitott irodát a NextiraOne
- Románia - 114 millió eurós kárt okozott a szoftver-kalózkodás
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál
- Közösségi portál a Pannontól
- T-Mobile: szélessávú roaming már 21 hálózaton
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.