Nyomorban élőkön gazdagodnak a vezető mobilcégek
Az egyik legkirívóbb példa talán a Motorolának akril-lencséket gyártó Hivac Startech, amely cég üzemeiben a munkások a szükséges védőöltözet nélkül mérgező anyagokkal dolgoznak, s ráadásul még a termek levegőztetése sincs megoldva. Ennek következtében több alkalmazottat is akut mérgezési tünetekkel kellett a kórházba szállítani. A kizsákmányolás megtestesítőjeként azonban a Giant Wireless céget említi meg a Somo, ahol 2003-ban a dolgozókat óránként nem kevesebb mint 12 centtel (24 Ft) "jutalmazták". Azóta változott a helyzet, s a szakemberek szerint tavaly augusztusban már 44 cent fizetséget kaptak az alkalmazottak, s havi 160 túlóra teljesítése esetén akár 150 dollárra (30 ezer Ft) is rúghatott a fizetésük.
Azonban nem csak a Motorolát, hanem a Nokiát is vád érte, ugyanis a finn mobilvállalat beszállítóinál is embertelen állapotok uralkodnak. A tajvani Namiki cég alkalmazottainak elmondása szerint ők is bármiféle védőfelszerelés nélkül veszélyes anyagokkal dolgoznak, és még csak vécére sem mehetnek el munkaidőben. A thaiföldi LTEC beszállító munkásai pedig már szinte természetesnek veszik a hétnapos munkahetet és a 12 órás műszakokat.
Joseph Wilde, a tanulmány egyik társszerzője elmondta, hogy ezek nem csupán kivételes esetek, és nem csak a mobiliparágra jellemző jelenségről van szó, mivel más multinacionális vállalatok sem foglalkoznak azzal, hogy milyen körülmények között és mennyiért dolgoznak a velük szerződésben álló cégek alkalmazottai.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp ultravékony fényképező modul mobiltelefonok számára
- 3 millió iPhone-nal készül a startra az Apple?
- iPhone az Ebay-en 1500 dollárért
- HTC mobiltelefon érintős képernyővel
- SGH-E590: Újabb designer készülék a Samsungtól
- 29-én mutatkozik be az iPhone
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Baleseteket előre jelző mobil
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Samsung "miniszoknya" telefon
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.