Konferencia a veszélyhelyzeti kommunikációról
2007. szeptember 10-11-én első ízben rendezik meg a Veszélyhelyzeti kommunikáció című konferenciát a Budapesti Műszaki Főiskola (BMF) Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának szervezésében, az NHH védnökségével. A téma egyre növekvő fontosságát az elmúlt években Magyarországon és a világ más országaiban bekövetkezett természeti, technológia, biológiai eredetű katasztrófák, veszélyhelyzetek és terrorista támadások indokolják. A két nap során a mintegy száztíz résztvevő egy plenáris ülésen (5 előadás), öt szekcióban (31 előadás), egy kerekasztal-megbeszélésen és egy külön fórumon (Tetra) kísérheti figyelemmel a konferencia eseményeit.
A Csókány Péter, az NHH biztonsági igazgatója elnöklésével megtartott plenáris ülésen elhangzott, hogy a BMF hagyományt kíván teremteni és minden évben szeretné megrendezni a konferenciát. A rendezéssel olyan fórumot kívánnak létrehozni, ami lehetőséget biztosít a katasztrófa- és veszélyhelyzetek kezeléséhez szükséges távközlési, informatikai, médiatechnológiai feladatok, valamint a kapcsolódó nemzetközi és magyar szabályozási kérdések, valamint a kormányzati feladatok felvetésére, és az egyes területeken érintett szakemberek eszmecseréjére. Kiderült, a konferencia szervezőinek és támogatóinak nem titkolt szándéka, hogy felhívja a közvélemény, az érintett szervezetek, valamint szakemberek figyelmét a téma rendkívüli aktualitására, és e területen a jelenlegi magyar valóságra.
Kovács Oszkár (GKM) az elektronikus hírközlés európai keretszabályozási súlypontjairól tartott előadásában megemlítette, hogy a közúti forgalomban megvalósítandó automatikus segélykérő szolgáltatással kapcsolatos kutatást épp most zárja le az EU. A gépjárműbe épített berendezéssel baleset vagy egyéb probléma estén automatikus segélyhívás-generálást hivatalosan először, ez év végétől Finnországban vezetik be. Az egységes EU-s bevezetésről egyetértési nyilatkozatot írnak alá, ennek jelenleg már 61 aláírójáról lehet tudni.
Sándor Csaba (MeH EKK Védelemszervezési Iroda) az Európai Kritikus Infrastruktúra Védelmi Programot (EPCIP) és annak tükrében a hazai elektronikus hírközlést mutatta be.
Solymos Péter (Magyar Telekom) bemutatta a T-Com hálózatát, külön kitérve a tartalékolt, védett rendszerek, kerülőutak kialakítására, a forgalomtorlódásra, forgalomirányításra, a segélyhívók (104,105, 107, 112) irányításában betöltött szerepre. Hangsúlyozottan mutatta be a hálózatfelügyeletet, annak szerepét, lehetőségeit vészhelyzet esetén.
Jusztin Tamás (GTS Datanet) prezentációjában áttekintette az alternatív távközlési szolgáltatók nézőpontjából a veszélyhelyzeti kommunikáció szabályozási környezetének anomáliáit. Foglalkozott az ágazati minisztérium e téren végzendő teendőit kijelölő, valamint a veszélyhelyzeti kommunikáció terén fealadattípusokat meghatározó, 2004. évi rendeletekkel. Ezekből levezetve megállapította, a teendőket illetően eddig senki sem kereste meg a az alternatívokat, sem a hatóság, sem a kormányzat részéről. Az alternatívok nem tudnak a veszélyhelyzeti kommunikáció adatszolgáltatási rendszeréről. Nem tájékoztatták őket, ki és hogyan biztosítja a szükséges pénzeszközöket. A GTS Datanet eddig nem kapott konkrét feladatmeghatározást, illetve olyan iránymutatást, mit hogyan kell szolgáltatónak megvalósítania a veszélyhelyzeti kommunikáció terén. Továbbá: a helyi hurokátengedés, a nagyker/kisker szolgáltatások, a közvetítőválasztás kapcsán a veszélyhelyzeti szerepkörök szerintük tisztázatlanok.
A konferencia első napján a következő négy szekcióban folyt a munka: veszélyhelyzeti kommunikációs hálózatok; lakossági riasztás-segélykérés-tájékoztatás; szervezeti szintű kommunikációs megoldások; működésfolytonosság-adatvédelem.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.