Itthon is terjed az ügyfélszolgálatok stratégiai szemlélete

forrás Prim Online, 2007. október 15. 14:05

A magyarországi contact center piac is túljutott azon a perióduson, amikor az ügyfélszolgálati megoldások beszerzésének az a legfőbb célja, hogy a vállalatok elérhetőek legyenek, és minél olcsóbban legyenek elérhetőek. A contact centert vásárló cégeket ma már egyre inkább az motiválja, hogy növeljék bevételeiket, és ügyfeleik elégedettebbek legyenek. Az Algotech szerint a technológia elérhetősége ma már egyetlen magyar cégnek sem okozhat problémát, az ügyfélkapcsolatok stratégiai szemlélete annál inkább.

A magyarországi contact center piac értéke jelenleg 14,5 millió dollár, 2010-re pedig eléri a 18,2 millió dollárt. Ma hazánkban körülbelül 18 ezren dolgoznak telefonos ügyfélszolgálati pozíciókban, és számuk 50 %-kal emelkedik 2010-re. Az elkövetkezendő 3 évben Magyarországon 145 új contact center fog épülni.

„Contact center megoldások vásárlásakor a legtöbb esetben még mindig a kiadások minimalizálása az első számú szempont: kezd viszont már a régióban is, hazánkban is gyökeret ereszteni az ügyfélszolgálatok stratégiai megközelítése. Most ébrednek rá a cégek, hogy ügyfélszolgálat nem azért kell, hogy elfeledhessék az ügyfélkezelés nyűgét. Az ügyfélszolgálat valóban sokat tehet egy cég sikeréért. És ez azt is jelenti, hogy nem szabad kiadásnak tekinteni az ügyfélszolgálattal kapcsolatos költségeket, csakis befektetésnek” – mondta el Bortnyák Adorján, a kelet-közép-európai térség első regionális contact center szállítója, az Algotech cégvezetője.

Egy jól átgondolt ügyfélszolgálati megoldás ugyanis egyaránt hozzájárul a vállalat ügyfeleinek elégedettségéhez – azaz hosszú távon megtartásához – és a vállalat bevételének növeléséhez. Mindemellett természetesen a hatékony munkaszervezés, gyors ügykezelés és telekommunikációs racionalizálás segítségével tagadhatatlanul csökkenti a költségeket is.

Az ügyfélelégedettség központú gondolkodás hazai terjedését jelzi, hogy a kis- és középvállalatok is egyre több contact centert vásárolnak: az Algotech becslései szerint az elkövetkezendő két évben a zöld mezős contact centerek 80 százalékát ők fogják építeni. A KKV szektor cégeinek nagy befektetést jelent egy contact center, mégis fontosnak tartják, hogy jobban szolgálják ki ügyfeleiket. Ez a tendencia erősödik, ahogy a magyar fogyasztók is egyre tudatosabbak, és az élet minden területén hozzászoknak és megkövetelik a professzionális kiszolgálást.

A múltban főként bejövő hívásokat fogadtak call centerekben, és leginkább végfelhasználók kérdéseire adtak választ. Az Algotech adatai szerint 2006-ban a magyar vállalatok kétharmada főként telefonos szerződésmódosításokra, konkrét ügyfélproblémák kezelésére és céges információközvetítésre használta ügyfélszolgálatát. A magyar contact center piac 32 százalékát kitevő nagykereskedelem, gyártás és szállítás-logisztika területéről származó példák azonban azt mutatják, hogy egyrészt business-to-business vállalatoknak is érdemes contact centert használniuk, másrészt kimenő hívásokkal bármely típusú cég új bevételi forráshoz juthat, ha contact centert használ.

Az ügyfélkapcsolataikat mesterien űző vállalatok rájöttek, hogy minden egyes ügyfélkontaktust fel lehet használni értékesítésre. A valódi versenyben valójában az a vállalkozás válik igazán sikeressé, amely minden egyes – akár bejövő, akár kimenő – telefonhívás, e-mail vagy bármilyen kontaktus alkalmával képes upsale vagy cross-sale ajánlatot adni. Az olyan technológiai fejlesztések, mint például a beszédfelismerés és -elemzés pedig maximálisan ki tudják szolgálni ezt az igényt.

„Egy contact center szállítónak a technológiai tudás ma már nem elég: az iparági specialitások, üzleti folyamatok, contact center best practice-ek ismerete elengedhetetlen. Az Algotech nagy előnye, hogy a kelet-közép-európai térség hasonló, de kicsit mégis különböző tapasztalatai könnyen alkalmazhatóak az egyes országokban. Erre a tudásbázisra építünk, és miután megértjük egy-egy cég saját stratégiáját, személyre szabott tanácsokkal fejlesztjük ügyfélszolgálatát” – nyilatkozta Bortnyák Adorján.

Kulcsszavak: Algotech contact center

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50