Csökkenő mobiljáték-értékesítések
A mobiltelefonok szoftverkészleteinek bővülésével szinte egy időben jelentek meg a telefonokra készített játékok. Az ilyen kis unaloműző alkalmazásokhoz szép reményeket fűztek, hiszen időközben elterjedtek a színes kijelzők, gyorsultak a központi egységek, és az alapplatformok is fejlődésnek indultak. Mindennek fényében már az is meglepő, hogy a mostani visszaesés előtti három hónapban is mindössze 11 százalékkal nőttek a bevételek egy ilyen dinamikusan fejlődő szektorban, mint a mobiltelefónia.
A júniussal végződő negyedév adatait mára összesítették, és a végeredmény 9 százalékos visszaesést mutat. Ez már csak azért is furcsa, mert korántsem elhanyagolt területről van szó, olyan játékipari nagyágyúk képviseltetik magukat a mobiltelefonokra készített játékok világában, mint a Gameloft, az Electronic Arts, a Namco Bandai, vagy a Glu Mobile. És nem is véletlenül, hiszen ez az ágazat 2006-ban 2,3 milliárd dolláros globális forgalmat bonyolított le. Felmerül a kérdés, hogy egy negatív trend kezdetéről van szó, vagy átmeneti visszaesésről. Az iSuppli 2011-ig a 6,6 milliárdos éves forgalom elérését valószínűsíti, ám kérdés, mennyire megbízhatók a Google Android platformjának megjelentetése előtt készített becslések. A játékokat minden bizonnyal javarészt a kompatibilitási problémák vetik vissza, és éppen ezen a helyzeten segíthet egy új, ráadásul nyílt platform elterjedése.
Kapcsolódó cikkek
- Tízmillió dolláros Android-fejlesztő versenyt hirdetett meg a Google
- Mobiltelefonos zeneletöltő technológiát venne a Microsoft
- Vodafone: idő alapú roaming adattarifa
- Symbian: "csak múló nátha" a Gphone Android
- Komplett irodai telekommunikáció a Vodafone-tól
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Megérkezett a Gphone, de szoftver formájában
- Novembertől a vezetékes készülékeket is beszámítja a Pannon
- Új internetes díjcsomagok a T-Mobile-nál
- Széleskörű adatmegosztás az új Opera böngészőkkel
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.