A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok

Genda Csongor Zoltán, 2008. március 7. 18:25

A Fraunhofer intézet a hannoveri CeBIT-en többek között egy olyan reklámplakátokba szerelhető technológiát is bemutatott, amely figyeli a járókelők arckifejezését, a kapott adatokból pedig lehet következtetni a kampány sikerességére.

A német kutatók által kifejlesztett megoldás egy kamera segítségével próbálja meg leolvasni a szemlélők kedélyállapotát azok mimikájából. A rendszer beazonosítja a gyalogosok fejét, megfigyeli a szemek formáját, az ajkak görbületét, és még több tucat más szempont alapján mérlegel, végül pedig megállapítja, hogy az illető az adott pillanatban boldog vagy szomorú, esetleg meglepett vagy talán teljesen érdektelen annak arckifejezése. A jövőben az ezen technológiával felszerelt reklámplakátok aztán folyamatosan továbbítanák a kapott információkat egy központi szerverhez, az összesített adatok alapján pedig a hirdetők megtudhatják, hogy milyen mértékben kelti fel a fogyasztók érdeklődését az általuk népszerűsített termék vagy szolgáltatás.

A Fraunhofer intézet munkatársai szerint az autóiparban is alkalmazható volna a megoldás; a rendszer észlelné, ha a volánnál ülő személy alvásközeli állapotba kerül, és még időben figyelmezteti.

Kulcsszavak: reklám CeBIT

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50