A Telefónica O2 volt tavaly a legnagyobb hirdető a cseh médiában

MTI Sajtóadatbank, 2008. május 3. 10:07

A Telefónica O2 kommunikációs társaság volt tavaly a legnagyobb hirdető a csehországi médiában. A spanyol tulajdonban lévő telefontársaság 2007-ben összesen 1,62 milliárd koronát (1 euró = 25,22 korona) fizetett ki hirdetésekért és reklámokért a cseh médiában.

A cseh hirdetési és reklámpiac adatait a TNS Media Intelligence ügynökség közölte azzal, hogy az összeállítás nem tartalmazza azoknak az üzleteknek az értékét, amelyet a felek nem pénzben kötöttek.

A csehországi cégek tavaly összesen 49,5 milliárd korona értékben adtak fel hirdetéseket a sajtóban, televízióban és a rádióban, ami 2,3 százalékkal több, mint 2006-ban (48,37 milliárd). Az internetes hirdetések értékét a kimutatás nem tartalmazza.

A TNS Media szerint a hirdetések értékének a tavalyi növekedése alacsonyabb volt, mint 2006-ban és 2005-ben, amikor évente 12,1 százalékkal emelkedett a reklámok értéke.

A Telefónica O2 tavaly szintén 12 százalékkal kevesebbet ruházott be a hirdetésekbe és a reklámokba, mint 2006-ban. Ennek ellenére a tavalyi évben ő volt a legnagyobb hirdető, megelőzve a korábban vezető Vodafone telefontársaságot. A Vodafone tavaly a második helyre esett vissza, 1,4 milliárd koronás hirdetési értékkel.

A harmadik legnagyobb hirdető a Procter&Gamble társaság volt 1,36 milliárd koronával.

A televíziós hirdetések összértéke 24,374 milliárd korona volt a 2006-os 23,68 milliárd koronával szemben. Ez 2,9 százalékos emelkedés. A televíziók közül a legnagyobb volumenű hirdetést a Nova kereskedelmi televízió kapta 11,5 milliárddal, a második a Prima kereskedelmi televízió 8,932 milliárddal, míg a közszolgálati Cseh Televízió bevétele a hirdetésekből 3,475 milliárd korona volt.

A Cseh Televízió legfőbb bevételi forrását a kötelező havi 135 koronás illeték jelenti. Ezen az úton a közszolgálati televízió tavaly majdnem öt milliárd koronához jutott.

A sajtóban a hirdetések értéke 19,286 milliárd koronára nőtt a 2006-os 19,166 milliárddal szemben, ami 0,6 százalékos emelkedés. Ebből az összegből a napilapok 8,931, a folyóiratok 10,355 milliárddal részesültek. A napilapoknál ez 5,3 százalékos csökkenést, a folyóiratoknál pedig 6,3 százalékos növekedést jelent.

A rádiók a hirdetésekből 3,292 milliárd korona bevételre tettek szert a 2006-os 3,214 milliárd után, ami 2,4 százalékos növekedés.

Kulcsszavak: média reklám

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak

A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék. 

2024. március 6. 19:24

Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával

A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.

2024. február 28. 20:26

Gigabit sebességű internetet ad a Vodafone a kisebb díjcsomag áráért

Nagyobb sebességű internetet ad a Vodafone Magyarország a kisebb díjcsomag árért minden új, legalább 1 éves határozott idejű vezetékes internet és TV előfizetésre kötött szerződés esetén 2024. február 15. és április 15. között. Az ajánlat keretében így most TV előfizetéssel együttesen vásárolt Net M csomag áráért Net L csomagot, a Net L csomag áráért pedig Gigabit Net* csomagot ad a szolgáltató. A kedvezmény mindaddig érvényes, amíg az előfizető csomagot nem vált, vagy le nem mondja a szerződését.

2024. február 19. 11:29

Yettel: 89%-kal nőtt az adatforgalom az előző évi ünnepekhez képest

A korlátlan adatcsomagok és az otthoni internetmegoldások térnyerése is hozzájárul, hogy előző évhez képest idén jelentősen, 89%-kal nőtt a mobilinternet-forgalom a Yettel hálózatán a december 24. és január 1. közötti ünnepi időszakot vizsgálva. A szolgáltató ügyfelei szilveszterkor 8%-kal több SMS-t küldtek, mint tavaly ugyanekkor.

2024. január 3. 11:50

Újabb településeken válik elérhetővé a Vodafone gigabites internete

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit* sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató üzemeltetésében lévő vezetékes hálózatának 81%-án tapasztalhatják meg a Vodafone-ügyfelek az otthoni szórakozás élményét a nagykapacitású, szupergyors internettel és TV élménnyel.

2023. december 1. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14