Minden korábbinál fontosabb az internet az amerikai politikában
A Pew Internet and American Life Project kutatása szerint a világhálónak nemcsak minden eddiginél fontosabb, hanem már központi szerepe van a nagypolitikában. Az amerikaiak csaknem fele az interneten tájékozódik a politikáról, webes portálokon kíséri figyelemmel az elnökválasztás eseményeit.
A felnőttek 17 százaléka nap mint nap szörföl a politikai hírportálokon, olvassa a kampányok email üzeneteit és szerez be internetes információkat a választásról. Ez több mint kétszerese az előző választási évben, 2004-ben mért hasonló adatnak, akkor még csak 8 százalék klikkelt ilyen rendszerességgel. A 17 százalékos adat várhatóan emelkedni fog a novemberi elnökválasztás közeledtével - jósolja Lee Rainie, az internetes felhasználói szokásokat vizsgáló nonprofit csoport igazgatója. Megdöbbentően gyorsnak ítéli azt a fejlődést, amely a világháló szerepét jellemzi a politikában.
A több mint 2 ezer felnőtt körében áprilisban és májusban végzett felmérés szerint Barack Obama és John McCain, a valószínű demokrata, illetve republikánus elnökjelölt hívei egyaránt nagy arányban használják az internetet. A Demokrata Párt szavazói azonban előnyben vannak, Obama hívei között 65 százalékos a webes politikai oldalakat böngészők aránya, míg a McCaint támogatók körében ez a mutató csak 56 százalék. Amerikában az internetes politikai tájékozódás köre 1996 óta folyamatosan bővül.
A felmérés szerint az idei elnökválasztási versengésben a videomegosztó portálok (például YouTube), valamint a közösségi oldalak (mint a Facebook és a MySpace) jelentős mértékben befolyásolják a választókat. Az amerikaiak 35 százaléka néz online politikai videókat és 10 százalék kapcsolódik be a kampányba valamely közösségi szolgáltatás keretében. Az internetes mozgósításban különösen sikeres Obama, aki fiatalok ezreit villanyozta fel és toborozta önkéntesnek. Őket korábban szinte semmilyen módon nem lehetett elérni. Ugyancsak Obama a legügyesebb abban, hogy kis adományozók tömegeitől több tízmillió dollárt kalapozott össze kampányához. Obamának 1,35 millió "barátja" vagy támogatója van a MySpace és a Facebook oldalakon, míg McCainnek csak 197 ezer.
David All republikánus kommunikációs szakértő szerint a Republikánus Párt nemcsak a választást, hanem egy egész választói nemzedéket is elveszíthet, ha nem fordít kellő figyelmet és nem ruház be olyan új médiacsatornákba, mint a szöveges üzenetek küldése. Mint fogalmaz: itt egy új generációról van szó, amelyik maximum 160 karakterben akarja megváltoztatni a világot, ezt kell elérni (ezzel a mobiltelefonos sms-üzenetek hosszára utalt).
Kapcsolódó cikkek
- Opera böngészővel a kazah cenzúra ellen
- Több tízmilliónyi mobiltelefont tilthatnak le Mexikóban bűnmegelőzési céllal
- Választás 2010 - KEK KH: biztonságos a választási informatikai rendszer
- NetOkratikus népszavazást! - Nyílt levél Sólyom Lászlóhoz
- Obama újra a webhez fordul segítségért
- "Mr. Bean" a hivatalos spanyol EU-elnökségi weboldalon
- Huszonkétmillió "eltűnt" e-mailt kutattak fel a Bush-kormány idejéből
- Obama kampányfőnöke Budapesten
- MSZP: a megújulás feltétele a pártmunka teljes internetesítése
- Microsoft-menedzsert kért fel tanácsadásra Obama
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.