Obamát az adatbázisa viheti sikerre
Barack Obama stábja mesterien használja a fogyasztók kegyeiért küzdő marketing- és reklámipar leghatékonyabb eszközeit. Az amerikai elnökválasztási kampányban is bevetett fejlesztések segítségével, mint az SPSS prediktív analitikai szoftvere, a korábbinál sokkal költséghatékonyabban és pontosabban képes a kampánycsapat meghatározni, elérni és pozitívan befolyásolni a célcsoportot.
A bizonytalanok megnyerése
Ha szeretnénk belépni Barack Obama honlapjára, annak ára van: az idilli családi fotó alatti két mező kitöltése, e-mail-címünk és irányítószámunk megadása.
Ezután a rendszer figyelmeztet, ha hibásnak véli az adatokat, és további információkat gyűjt be mindenkitől, aki csak egy picit is érdeklődik Barack Obama iránt. És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az informatika egyre hatékonyabb eszközöket ad a szakemberek kezébe. Az adatbázisok létrehozása és kezelése mellett óriási szerepet kaptak a prediktív analitikai, azaz előrejelző, elemző szoftverek is, melyek mára a fogyasztói célcsoport-meghatározás klasszikus elemévé váltak - a mosóporgyártóktól kezdve a bankszektoron és az autóiparon keresztül a politikáig.
Választó vagy vásárló, termék vagy politikus - a rendszer szempontjából irreleváns a szereplők státusza, míg a cél ugyanaz: a bizonytalanok megnyerése. A politikai kampányok ugyanis egy szempontból a világon mindenütt egyformák: a bizonytalan választók aránya mindig kiugróan magas. Elég, ha csak szűkebb pátriánkra gondolunk, hiszen itthon a bizonytalan szavazók aránya - bármilyen témában folyik a politikai közvélemény-kutatás - mintegy 35-40 százalékra tehető.
A biztos szavazók szándékainak megszilárdítása mellett tehát a politikai kampányok sikerének záloga a bizonytalanok elérése, motivációik megismerése és a kampány által megkívánt irányba terelése.
„Előre látható volt, hogy az üzleti életben sikeres klasszikus marketingstratégiákhoz hasonlóan előbb-utóbb a szofisztikált, hatalmas adatbázisokkal operáló szoftvereket is bevetik a politikai küzdelemben” – hangsúlyozza Körmendi György, az SPSS Hungary ügyvezető igazgatója. „A politikai fogyasztók, vagyis a szavazók kegyeit nyilván sikeresebben nyeri el az, aki pontosan meg tudja határozni a célcsoportot és a puszta adatokat prediktív elemzéssel a maga céljaira tudja fordítani” – teszi hozzá a szakember.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.