A Panasonic megvenné a Sanyót

MTI Sajtóadatbank, 2008. december 20. 08:39

A japán Panasonic pénteken részvényenként 131 jenes, egyezménye ajánlatot tett a Sanyo részvényeire. A Panasonic összesen legalább 4,5 milliárd dollárt szán a Sanyo többségének megszerzésére.

A piaci helyzetre jellemző, hogy az ajánlat a hagyományoktól eltérően nem felárat tartalmaz a Sanyo piaci értékéhez képest, hanem ellenkezőleg: közel 4 százalékkal kevesebbet ér a Sanyo pénteki záróáránál, dacára annak, hogy a Sanyo eddig ismert eredményei igen jók, és habár egész évi átlagban messze nem fogja elérni az első félévi ütemet, éves előrejelzése szerint egész üzleti évében így is 22 százalékos növekedésre számít adózott eredményében az előző évi 28,7 milliárd jenhez képest. Mindazonáltal a Sanyoban részes befektetési bankok kapva kapnak a lehetőségen, hogy pénzhez juthatnak: a Goldman Sachs máris közölte, hogy átadja Sanyo-részvényeit.

A Panasonic Corp. a világ legnagyobb plazmatévégyártója, a Sanyo Electric Co Ltd. pedig világelső az újratölthető elemek piacán. Kettejük együttese a második számú japán elektronikai gyártó lenne a Hitachi Ltd. mögött.

A Panasonic bejelentése előtt a Panasonic 2,9 százalékos nyereséggel 1051 jenen, a Sanyo 3,6 százalékos veszteséggel 136 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén.

Az üzleti éve szeptemberrel zárul első felében a Sanyo adózott eredménye 32,648 milliárd jen volt, 104,3 százalékkal több az egy évvel korábbi 15,981 milliárdnál, 2,5 százalékkal kereken egybillió jenre növekedett bevételből.

A Panasonic adózott eredménye 55,461 milliárd jen volt az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 65,808 milliárdnál. A bevétele 4 százalékkal 2,2 billió jenre apadt. A Panasonic november végén csökkentette előrejelzését: a jövő márciussal záruló pénzügyi évében 30 milliárd jenes adózott eredményre számít az addig jelzett 310 milliárd helyett, bevétele várhatóan 8,5 billió jen lesz, az előzőleg várt 9,2 billió helyett.

Kulcsszavak: Panasonic Sanyo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14