BalaBit: az idén 600 millió forint bevétel
A mintegy 70 főt foglalkoztató BalaBit IT Security tíz évvel ezelőtt egyszemélyes társaságként indult, bevétele az idén meghaladja a 600 millió forintot, adózás előtti eredménye pedig 20 millió forint lesz.
A magyar magántulajdonban lévő vállalatnak a világ minden kontinensén vannak ügyfelei, bankok, iparvállalatok, kormányzatok, amelyek a BalaBit ingyenes naplózó szoftverét, a syslog-ng-t használják.
A naplózás az informatikai eszközökön történt automatikusan végbement vagy a felhasználó által generált események regisztrálása későbbi visszakereshetőség céljából. A naplók magukon a számítógépeken keletkeznek, ám ezeket biztonsági és üzemeltetési szempontokból célszerű egy központi helyen gyűjteni. A BalaBit által fejlesztett syslog-ng szoftver ezt a központi gyűjtő infrastruktúrát hozza létre.
A BalaBit becslése szerint a világon működő szerverek 5-10 százalékát naplózzák a magyar vállalat ingyenes szoftverével, ami egyben piacot is jelent a cég kereskedelmi szolgáltatásai számára, mivel a nyílt forráskódú program használóinak is, illetve az ingyenes verziónál jobb fizetős megoldás is jó eséllyel talál gazdára a szabad verzió elégedett felhasználói között.
A BalaBit tavaly 438 millió forint bevételre és 15 millió forint nyereségre tett szert, míg 2006-ban a bevétele 295 millió forint, nyeresége pedig 11,2 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.