E-papír a polcokon - Távolról vezérelhetők a bolti árcédulák
Megjelent Magyarországon az e-papír kereskedelmi felhasználása, a digitális polccímke rendszerek új fajtája. A boltokban központilag vezérelhető, vezeték nélküli adatátvitellel frissíthető árcédulák megbízhatóbbá és hosszú távon olcsóbbá teszik a vevőtájékoztatást. A technológia egyik úttörője hazánkban a székesfehérvári Laurel Kft.
Az LCD kijelzők olcsóbbá válása, illetve az e-papír piaci megjelenése tette lehetővé, hogy egyáltalán gondolkodni lehessen a digitális polccímke fogalmán − nyilatkozta a Laurel Kft. e területért felelős szakembere. Hübler Gábor elmondta, a technológia jelen állása szerint a digitális polccímkék két legfejlettebb változata a pontmátrixos LCD kijelző és az e-papír.
A két változat inkább kiegészítője, mint versenytársa egymásnak − hangoztatta a szakember. Közös jellemzőjük, hogy az adatokat mindkét megoldás vezeték nélküli kapcsolaton keresztül kapja, ezért a polcok bekábelezésére vagy a bolt mennyezetéről belógó antennákra nincs szükség. Egy akció vagy árengedmény, aminél a polccímkék kinyomtatása és kihelyezése egy hipermarket esetében korábban több ember többórás munkáját jelentette, néhány gombnyomással központilag vezérelhető, írható át. A címkéket tehát soha nem kell levenni a polcról, csak a tartalmát kell módosítani egy központi számítógéppel. Ráadásul nincs szükség külön minden áruhoz az adatok, árak beírására, ez az időigényes munka egy lépésben, az áru betárolásakor elvégezhető.
Az e-papír alapú címkék használata mellett szól kiváló, nyomtatott papíréhoz fogható láthatóságuk, a jelenlegi címkékkel azonos méretük, és az a tulajdonság, hogy csak a megjelenített információ változtatásakor fogyasztanak áramot gombelemről, a kész felirat megjelentetéséhez már nincs szükség energiára.
A pontmátrixos, vagy más néven grafikus LCD technológiával működő kijelzők nagy erénye, hogy nagyobb mennyiségű, kötetlen tartalmú információ jelenhet meg rajtuk. Nemcsak a termék ára, de például műszaki cikkeknél a technikai tulajdonságai, a gyártó logója, bármilyen figyelemfelkeltő, akár villogó felirat is helyet kaphat. Ez már egyfajta digitális eladónak is nevezhető, hiszen részben leveszi a frusztráló vevőtájékoztatás terhét az egyébként is kevés személyzet válláról, emellett többletértékesítési lehetőségeket is nyújthat pl. kapcsolódó termék ajánlásával.
Természetesen ezek a rendszerek drágábbak, mint egy-egy sorozat papírcímke kinyomtatása, de hosszú távon mindenképpen gazdaságos. Bár a technológia világszerte újdonságnak számít, az első pilot projektek már futnak. Technológiai szempontból a rendszer minden eleme kipróbált, itthon is telepítésre kész.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.