Közösen gyárt optikai lemezeket a Sharp és a Pioneer
A hír már áprilisban felröppent a sajtóban, most azonban hivatalosan is megerősítették. A kiadott közlemény szerint a vegyes vállalat az eddiginél kedvezőbben ki tudja majd használni a két társaság menedzsment-erőforrásait, illetve hozzásegítheti őket ahhoz, hogy tért nyerjenek ezen a fontos piacon, ahol különösen a Blu-ray technológia jövője lehet ígéretes. A közös cég nemcsak optikai lemezeket, hanem számítógépes meghajtókat, illetve asztali lejátszókat és felevőket fog fejleszteni és gyártani. A két tulajdonos összesen 6 milliárd jent (kb. 12 milliárd Ft) ruház be és a Pioneer lesz 66 százalékkal a többségi, míg a Sharp 34 százalékkal a kisebbségi tulajdonos. A vegyes vállalat október elsején kezdi meg hivatalosan a működést.
A két érdekelt japán cég közül különösen a Pioneer jár elöl a Blu-ray technológiában: a társaság tavaly nyáron például egy olyan Blu-ray kéklézeres optikai lemezt fejlesztett ki, amely 16 adattároló rétegen összesen 400 gigabájt adatot képes raktározni. Az ilyen jellegű termékek persze korántsem a hétköznapi felhasználók számára készülnek, mindenesetre a megoldás így is jól alátámasztja, hogy a vállalat milyen komolyan veszi a Blu-ray fejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
- 1 terás laptop HDD a Toshibától
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- YouTube feltöltés egyetlen gombnyomással - az új Toshiba Camileo kamerákkal
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- Sharp: öt új "3D ready" projektor
- Satellite U500-1EX: Toshiba notesz érintőképernyővel
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.