Magyar Karrier Centrum Online

Internettel támogatott HR-tanácsadó oldal

Wesselényi Andrea, 2000. március 22. 14:42
A magyar interneten évekkel ezelőtt hiánypótló szolgáltatásként indította el néhány egyetemista a Karrier Magazin Online (KMO) nevet viselő online kiadványt, amelyre már e cikksorozat kezdetén (1998-ban) is felhívtuk olvasóink figyelmét. Akkoriban főként az álláspiac vonatkozásában közölt cikkek, interjúk, valamint gondosan válogatott hivatkozásgyűjtemények tették értékessé a kikötőt. A napokban a oldal teljesen új arculattal, megújult koncepcióval tűnt fel az időközben igencsak felpezsdülő online karrierpiacon. A site-ot menedzselő Red and Partners Kft. vezetőjét, Varga Renátát kérdeztük a megújulásról, a mostantól Magyar Karrier Centrum nevet viselő webállomáson dolgozó csapat terveiről.
- A névváltozás és az arculatváltás vélhetően az oldal tartalmának változását is hozza. Milyen tartalmi megújulásra számíthatnak a www.karrier.hu látogatói?

- Az első magyar internetes karriermagazint eredetileg egyetemisták hozták létre, akik, informatikus hallgatók lévén, az álláskeresést segítő információkat saját szempontjaik szerint rendszerezték. 1996-ban alakult a site, és akkoriban, majd azután is sokáig hiánypótló vállalkozás volt, s mind a látogatottságot, mind a látogatók visszajelzéseit tekintve abszolút életképesnek bizonyult. Amikor a Red and Partners Kft. átvette az oldalak gondozását, fő szempontunk az volt, hogy szakmai tudással támogatva, frappáns a domainnévhez méltóan teljes körű karrierinformációkat nyújtsunk mind az álláskeresők, mind a munkaadók, a HR-szakma felé.

- A Red and Partners Kft. a honlapon közöltek szerint internetes HR-tanácsadást nyújt. Ez mit jelent?

- Az internettel támogatott HR-tanácsadás a nyugati országokban már sikeresen működő módszer, amely megfelel a modern emberierőforrás-menedzsment elvárásainak. Honlapunk célja, hogy online szolgáltatásainkkal úttörő szerepet vállaljunk az internetes HR-kultúra Magyarországon történő meghonosításában. Célunk, hogy a humán területen dolgozók, érdeklődők szakportáljává váljunk. Havi rendszerességgel jelentkező cikkeink mellett interaktív lehetőségeket, például online vitafórumot biztosítunk majd a szakmabelieknek, ahol gondolatokat, tapasztalatokat cserélhetnek egymással.

- A tanácsadói tevékenység mellett Önök is belevágtak az internetes állásközvetítésbe, honlapjukon állásajánlatokat, önéletrajz-beadási lehetőséget is kínálnak.

- Stratégiánk a két lábon állás: egyik tevékenységünk az általunk maximálisan hatékonynak ítélt internetes állásközvetítés, a másik pedig az a bizonyos karriercentrum, amelynek része a munkavállalók, illetve munkaadók részére tálalt online magazin, valamint az ahhoz kapcsolódó online szolgáltatások. Ez a két tevékenység, úgy gondoljuk, tökéletesen kiegészíti, erősíti egymást. Véleményem szerint egy álláshirdetés hatékonyságát nem az határozza meg, hogy mennyi volt az adott ajánlatra jelentkezők száma, hanem az, hogy a jelentkezők között hány potenciálisan megfelelő munkavállaló található. Hatékonyabb tehát az álláskeresés akkor, ha az állásajánlatra nem 30, csak 5 jelölt pályázik, de közülük mind megfelel az összes fontos követelménynek, a munkaadó feladatai közé tehát már csak a kiválasztás tartozik, a szűrés nem. Erre irányul tanácsadásunk. Olyan információkkal szeretnénk segíteni a munkaadókat, melyek alapján elérik az optimális eredményt, profi módon hirdethetnek. Ugyanakkor fontos, hogy az állásra jelentkező is átgondoltan pályázzon, tudja, hogyan kell megírni egy önéletrajzot, egy kísérőlevelet, milyen paraméterek szerint, hogyan keressen sikeresen a hirdetések között. Célunk, hogy az álláspiac mindkét oldalát informálva elősegítsük a hatékony, minőségi eredményeket hozó internetes állásközvetítést.

- A hagyományos karriertémák mellett milyen újdonságokat kínálnak az állást kereső rétegek számára?

- Most éppen az állásbörzék idejét éljük, ezért főképpen ezzel az aktuális témával foglalkozunk. Sok olyan információt is szeretnénk közzétenni, amely más karrieroldalakon nem szerepel az interneten. Ilyen például az "EU-sarok" elnevezésű rovatunk, ahol az EU munkaerőpiacára vonatkozó friss információkat, többek között a külföldi munkavállalással, az EU országaiban való továbbtanulással kapcsolatos tudnivalókat tesszük közkinccsé.

- Hogyan határozná meg a karrier.hu célközönségét, kikhez szólnak elsősorban?

- Célközönségünket nem szűkítettük le egyetlen szegmensre sem. Úgy gondoljuk, hogy az álláskeresés és -közvetítés iránt érdeklődők széles rétegei találhatnak nálunk hasznos információt, úgy a munkát keresők, mint az online közvetítést napjainkban megismerő humánmenedzserek. Igyekszünk sok aktuális információval megjelenni, ezzel is visszatérésre ösztönözve látogatóinkat. A karriermagazint HR-vonalon tájékozott szakemberek szerkesztik.

- Milyen gyakorisággal frissítik majd a Magyar Karrier Centrum tartalmát?

- Karriermagazinunk rendszeres havi megjelenéssel frissül. Az állásadatbázis feltöltése, illetve maga a közvetítői tevékenység természetesen naprakészen változik, ahogyan a munkaadók és munkavállalók fóruma is olyan felület lesz, ahová érdemes az érdeklődőknek rendszeresen, aktív álláskeresésük idején akár naponta is betérni.

- Hogyan adhatják fel a munkaadók hirdetéseiket?

- Szolgáltatásaink igénybevételéhez ügyfeleinknek nem kell mást tenniük, mint kitölteni online regisztrációs űrlapunkat, aminek során azonnal feladhatják első álláshirdetéseiket. További álláshirdetések feladására, illetve az adatbankunkban történő keresésre felhasználói azonosító, illetve jelszó megadásával nyílik lehetőség, amit cégünk az ügyféllel való szerződéskötés után bocsát rendelkezésre. Regisztrált ügyfeleink cégbemutató oldalt helyezhetnek el honlapunkon, rendszerezve, korlátlan mennyiségben részletes álláshirdetéseket jelentethetnek meg, és a jelöltekkel azonnal kapcsolatba léphetnek, dinamikusan bővülő humánerőforrás-adatbankunkból - amely több mint 3000 diplomás, idegen nyelvet beszélő munkakereső szakmai önéletrajzát tartalmazza - kritériumok alapján kiválaszthatják a legmegfelelőbbnek ítélt munkaerőt.

- Milyen előnyökhöz jutnak azok a munkaadók, akik regisztráltatják magukat a rendszerben?

- A nálunk hirdető munkaadó tértől és időtől függetlenné válik, hiszen bárhol és bármikor feladhatja álláshirdetését, kereshet adatbankunkban, elvégezheti az első szűréseket. Jelentős költségmegtakarítást érhet el, mert a regisztrációs díj nagyságrendekkel alatta marad a hagyományos módon történő toborzás és első szűrés költségeinek. Szolgáltatásaink biztosítják a folyamatos kapcsolattartást a jelöltekkel, álláskeresőkkel, a szakmai gyakorlatra jelentkező hallgatókkal, valamint más cégek humánerőforrás-szakembereivel. Az a cég, amely saját munkaerő-adatbankkal rendelkezik, összekötheti azt online adatbankunkkal, s ezáltal gyors ütemben fejlesztheti saját adatbankját.

- Milyen terveik vannak a jövőre nézve?

- Most fejeződött be a site külső áttervezése, amihez az informatikai erőforrást a KMO utódja, a Red Solutions Kft. nyújtotta. Jelenleg a tartalomfejlesztés stádiumában vagyunk. A karriermagazin cikkei mellett mostanában épül ki álláskereső funkciónk, amelyben paraméterek szerint szűkítve lehet majd megtalálni a kívánt állásokat. Alapvető célunk, hogy komplex szolgáltatást nyújtsunk a hazai internetes álláspiacon. Egyrészt a már létező, különböző szempont szerint szűkített pályázó-adatbanki kereső fejlesztésével kívánjuk a munkaadók munkáját hatékonyabbá tenni, másrészt az állást keresők számára ugyancsak kereső beépítésével szeretnénk szolgáltatásunkat gyorsabbá, sikeresebbé és leginkább eredményessé tenni.

- Nem érzik telítettnek a piacot?

- Nem, úgy gondolom, hogy az internetes állásközvetítő-szolgáltatást kínáló cégek megjelenése már ráébresztette a HR-vezetőket arra, hogy érdemes élniük az internet adta lehetőségekkel. Az online hirdetés hagyományosnál alacsonyabb árai miatt egy toborzó cég megteheti, hogy egy időben több helyen is megjelentesse állásajánlatait, ezért - ahogy külföldön, úgy nálunk is - nyugodtan megélhet egymás mellett párhuzamosan több hasonló szolgáltatás.

MRT Mixer 4.0

A különleges funkciókkal ellátott DJ program 4 hangfájl egyidejű lejátszásának és a köztük lévő hangok átfedésének lehetőségével, különböző hangeffektusokkal, valamint az egyes hangfájlok effektusainak szerkesztésével kiváló választás mixelt dalok készítésére.

2024. május 5. 16:39

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

HR és munkavállalói oldalról is kihívás az anyák foglalkoztatása itthon

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 13:01

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55