Klaszter segíti a Nav N Go továbbfejlődését
A navigációs és mobilszoftvereket fejlesztő Nav N Go Kft. csatlakozott a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez annak reményében, hogy könnyebben tudjon fejlesztéseket megvalósítani.
Vahl Tamás, a cég ügyvezető igazgatója csütörtökön budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, a klaszterhez azért is csatlakoztak, mert segítségével meg szeretnék őrizni versenyelőnyüket a nemzetközi piacokon.
Hozzátette: eddig a cég mindent maga csinált, de most a továbbfejlődés érdekében nyitnia kell, s partnereket kell bevonnia fejlesztésekbe.
A Mobilitás és Multimédia Klasztert 2007-ben a magyar infokommunikációs iparág cégei, illetve több oktatási intézmény, valamint kis- és közepes vállalkozás azért hozta létre 100 millió forint befektetéssel, hogy ösztönözzék, összefogják Magyarországon a mobil- és multimédiás fejlesztéseket, és segítsék a termékek piaci bevezetését. A klaszternek ma 62 tagja van. A klaszterben a szervezetek egyesítik kutatásfejlesztési erőforrásaikat, illetve érétkesítik a közösen létrehozott szolgáltatásokat és eredményeket.
Lemák Gábor, a klaszter igazgatója elmondta, az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, hogy az ötletek 80 százaléka alkalmatlan megvalósításra, így az eddigi 250-ből mintegy 50-et támogatott a klaszter. Ebből 23 jutott el pályázati szintig, s ebből hét 2,7 milliárd forint fejlesztési támogatást nyert pályázatokon, például uniós és más tőkealapokból. További 9 pályázatot most bírálnak el.
A magyar tulajdonú, 30 millió euró árbevételű Nav N Go 2005-ben alakult. A cég mintegy 250 embert foglalkoztat budapesti központjában, ahol a kutatás-fejlesztés, illetve a termék- és projekt menedzsment történik. A bevétel harmada Nyugat-Európából, másik harmada Észak-Amerikából, míg a fennmaradó harmad a világ többi részéből származik. Vahl Tamás úgy vélte, a cég szempontjából további növekedés Ázsiában és Dél-Amerikában várható.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.