A Nokia árkartell miatt pereli a nagy LCD-gyártókat
Nem újdonság, hogy a mobiltelefonok egyre olcsóbbak, ám elterjedtségükhöz és a túlkínálathoz képest azonban a közelmúltig még mindig sokszor magasnak volt mondható az áruk, különösen, ha nem valamelyik szolgáltató kínálatából vásároltuk azokat. A Nokia most bejelentett pere némi fényt vet a háttérben meghúzódó okokra. A finn gyártó szerint az egyik fő ok az egyik elengedhetetlen részegység, az LCD kijelző ára. A ma már minimális követelményként is sok ezer színt és képpontot felvonultató részegységek árának magasan tartásáért több neves gyártónak kellett összefognia, hogy egy olyan óriás, mint a Nokia se tudjon magának alacsonyabb árat kitárgyalni, annak ellenére, hogy igazi nagyfogyasztó, több százezres megrendelésekkel.
A finnek szerint a Philips, Samsung, Sharp, Toshiba, Hitachi, LG, Seiko Epson és a Chungwa Picture Tubes nem engedélyezett összefogása áll a háttérben, így pert indított egyszerre az összes gyártó ellen kartellezés gyanújával. A Nokiát igazolja már jó előre az a tény, hogy a fenti gyártók közül a az LG, a Sharp és a Chungwa Tubes már besározódott, az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma hasonló okokból pert indított ellenük, melyet meg is nyert, a vállalatok elismerték a kartell létrehozását, és elfogadták a kiszabott 585 millió dolláros büntetést. A 2006-ig működő kartell ellen az amerikai AT&T mobilszolgáltató is pert indított, szintén kártérítési céllal. Ebben a cipőben jár most a Nokia is, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra a kért összeg nagyságát.
Kapcsolódó cikkek
- 1 ms 27"-es Viewsonic LCD
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.